جام‌جهانی با پلتفرم‌ها

جام‌جهانی با پلتفرم‌ها

ساترا چند روز قبل از آغاز جام‌جهانی قطر، دستورالعمل نحوه‌ پخش مسابقات از پلتفرم‌های دارای مجوز را اعلام کرد. خبری که پلتفرم‌ها را به استفاده از قاب اختصاصی شبکه‌های سه و ورزش سیما ملزم می‌کرد.

این شرایط از سوی برخی با انتقادهایی همراه شد، اما در نهایت به اجرا درآمد و  31رسانه‌ صوت و فراگیر را برای پخش مسابقات جام‌جهانی به صورت زنده به تبعیت مجاب کرد.اسامی 31رسانه‌ای که جام‌جهانی را به صورت آی‌فریم شبکه 3 و ورزش سیما به شکل زنده پخش می‌کنند، عبارتند از: طرفداری، روبیکا، اکران24، سیما وا‌تی‌وی، آکو، مد و برند، هروتا، فانو فیلم، هما تی‌وی، ویدانه، سینما رکس، تله‌ویدئو، مشهدی تی‌وی، پهباد، نمافیلم، آپ‌فیلم، مسنی سینما، فیلمالند، اسپرت‌پلاس، لحظه، اسپرت‌‌تی‌وی، گپ‌فیلم، پویا رسانه، تماشا، تماشاخانه، هابینا، آخرین خبر، پیج تی‌وی، آنتن، پلی نو و سیمای همراه.این نکته نشان می‌دهد هم‌اکنون 31پلتفرم به صورت قانونی جام‌جهانی را از طریق آی فریم شبکه سه یا ورزش به صورت زنده پخش می‌کنند و تنها پلتفرمی که تخلف داشته که با پیگیری انجام‌شده از مراجع قضایی این تخلف هم متوقف شده، آپارات بوده است. 
لذا در حال حاضر تمام پلتفرم‌ها جام‌جهانی را به‌صورت آی‌فریم شبکه سه یا ورزش به صورت قانونی پوشش می‌دهند که این امر بیانگر تعامل و همکاری میان ساترا و پلتفرم‌هاست.
سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر پیشتر گفته بود: پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی2022 قطر از شبکه سه سیما، ورزش و فراتر و همچنین شبکه‌های مختلف رادیویی به شکل زنده با کیفیت4k و از طریق تلوبیون که آی‌پی‌تی‌وی متعلق به صدا و سیماست و آی‌پی‌تی‌وی‌های طرف قرارداد که شامل پنج شرکت هستند، پخش خواهند شد. به‌جز این موارد نیز به مجوزگیرندگان ساترا به صورت قاب اختصاصی(iframe) این بازی‌ها ارائه می‌شود.