روزشمار

روزشمار

27 نوامبر1946
انگلیس 8 – هلند 2...!
تاریخچه بازی‌های دو تیم انگلیس و هلند، یک نتیجه عجیب 8 بر 2 در خود دارد که دقیقا به 76 سال پیش در چنین روزی برمی‌گردد. هلند آن روز در زمین لغزنده و باران خورده ورزشگاه لیدر رود، مقابل چشم 32 هزار تماشاگر انگلیسی به شدت تحقیر شد. ستاره بازی تامی لاوتون، مهاجم ناتس‌کانتی بود که به تنهایی 4 بار دروازه هلند را گشود تا از سوی رئیس اتحادیه فوتبال هلند لقب بهترین مهاجم جهان را بگیرد.

27 نوامبر 1956
قهرمان بلامنازع پرتاب دیسک
اِل اورتر در 15 سالگی رشته پرتاب دیسک  را شروع کرد و چنان پیشرفتی داشت که پنج سال بعد و در المپیک 1965 ملبورن به امید اول آمریکایی‌ها تبدیل شد. او در آن بازی‌ها توانست دیسک خود را 54.64 متر پرتاب کند و با 130 میلیمتر بیشتر از نفر دوم، بخ مدال طلا برسد. ملبورن در واقع آغاز افتخارات اورتر بود. او در سه المپیک بعدی هم روی سکوی نخست ایستاد و به اولین ورزشکار تاریخ تبدیل شد که در چهار المپیک متوالی به مدال طلا می‌رسد. 

27 نوامبر 2006
توپ طلای کاناوارو
فابیو کاناوارو، 16 سال پیش در چنین روزی مرد‌سال فوتبال جهان شد. در سالی که ایتالیا قهرمان جام‌جهانی شد، کاناوارو به عنوان کاپیتان این تیم بعد از ماتیاس سامر آلمانی که سال 1996 مرد سال فوتبال جهان شد، دومین مدافعی بود که توپ طلا را از آن خود می‌کرد. کاناوارو در رقابتی میلیمتری با زین‌الدین زیدان به عنوان مرد سال فوتبال جهان برگزیده شد. آن سال رونالدینیو، دیگر نامزد دریافت توپ طلا بود.