تاکید بر توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایران و پاکستان

تاکید بر توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایران و پاکستان

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی، انتصاب ارتشبد عاصم منیر را به عنوان فرمانده جدید ارتش پاکستان تبریک گفت.

سرلشکر باقری با اشاره به روند رو به توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی دو کشور به‌ویژه تأثیر آن در ارتقا و تحکیم امنیت مرز مشترک گفت: تداوم این روند و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها باید افزایش یابد. در این گفت‌وگو دو طرف ضمن تأکید بر ادامه همکاری‌های گذشته در حوزه امنیت مرزی و مقابله با تروریست‌ها، جهتگیری‌های آینده همکاری‌ها برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مرز و پیاده‌سازی ایده تبدیل این مرز به مرز دوستی و برادری را مورد تأکید قرار دادند.  براساس این گزارش، سردار سرلشکر محمد باقری از فرمانده جدید ارتش پاکستان برای سفر به تهران دعوت و ژنرال عاصم منیر نیز متقابلا از رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرد.


ایروانی: آماده‌ایم مذاکرات وین را از سر بگیریم
امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست دوره‌ای و عادی شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام گفت: امروز همان‌طور که انتظار می‌رفت، اعضای شورا بار دیگر حمایت خود را از احیای برجام ابراز کردند و اجرای کامل آن را به عنوان تنها اقدام عملی خواستار شدند. بدیهی است برجام تنها با پرداختن به ریشه‌های اصلی وضعیت فعلی آن، یعنی خروج آمریکا از توافق در تاریخ ۸ می‌۲۰۱۸، قابل بازگشت و احیاست.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فشار، ارعاب و رویارویی راه‌حل نیست و به جایی نمی‌رسد. اگر آمریکا واقعا خواهان احیای برجام است، باید تنها بر دیپلماسی تکیه کند. ایران به نوبه خود بر تعهد خود به گفت‌وگو و دیپلماسی تاکید می‌کند.
وی افزود: ما آماده‌ایم مذاکرات وین را از سر بگیریم، برای دستیابی به یک راه‌حل قابل قبول همکاری کنیم و حتی نشست وزیران را در اسرع وقت ترتیب دهیم تا احیای برجام را اعلام کنیم. اما این امر در صورتی قابل دستیابی است که آمریکا اراده سیاسی واقعی نشان دهد و آماده کار در جهت راه‌حل رضایت‌بخش باشد و موافقت کند که به طور کامل به تعهدات خود عمل کند.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا اکنون توپ را در زمین خود دارد. باید نشان دهد که صادق، قابل اعتماد و قادر به اجرای وعده‌هایش است. اکنون وقت اقدام است.

نماینده چین: واشنگتن مسئولیت‌پذیر باشد
نماینده چین در سازمان ملل با تاکید بر این‌که خروج آمریکا از برجام موجب به وجود آمدن وضعیت کنونی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران شده است از واشنگتن خواست تا مسئولیت‌پذیر باشد و گام‌های ملموسی در راستای حل‌وفصل این مسأله بردارد.
گنگ شوآنگ، معاون نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ بیان کرد: خروج یکجانبه دولت قبلی ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و اعمال فشار بر ایران سبب شده تا بحران کنونی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به تصمیم دولت کنونی آمریکا برای بازگشت به برجام و برگزاری چندین دور مذاکرات برای رسیدن به این هدف نسبت به توقف این رایزنی‌ها از ماه آگوست تاکنون ابراز تاسف کرد و گفت: در شرایطی که وضعیت امنیت جهان پیچیده شده است، این وضعیت آینده برنامه هسته‌ای ایران را نامطمئن کرده است.
گنگ شوآنگ با تاکید بر لزوم خرد دیپلماتیک از انعطاف‌پذیری اخیر ایران درخصوص مسائل باقیمانده استقبال کرد و گفت: آمریکا و سایر طرف‌های ذی‌ربط باید از این فرصت استفاده و در نیمه راه با ایران دیدار کنند.