روایت مادرانه‌ها در روز شهادت بانوی دو عالم

روایت مادرانه‌ها در روز شهادت بانوی دو عالم

معاونت سیما طبق روال مناسبت های ویژه فیلم‌هایی در ژانرهای گوناگون برای روز سه‌شنبه ششم دی ماه مصادف با شهادت حضرت‌زهرا(س) آماده کرده که از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود. در این باره می‌توان به فیلم‌هایی همچون قدم‌خیر، چند قطره باران، ماجراهای هاکلبری فین، سرخ به رنگ عقیق، مادر مادر، نور آتش، لکنت و ... اشاره کرد که پخش می‌شوند.

دزدی پیرزن
فیلم تلویزیونی «قدم خیر» به کارگردانی مسعود فرخنده طینت، فردا ساعت 13و20 دقیقه از شبکه دوی سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ پسربچه برای بردن پیرزن، به روستا می‌آید تا او را برای حلالیت طلبیدن نزد پدربزرگ خود که در حال مرگ و احتضار است، ببرد. این پیرزن رفتن خود نزد پیرمرد و حلال کردن او را به شرط و شروطی از جمله رضایت فرزند پسر و دختر خود می‌داند. فریده دریامج، مجید پتکی، مهرانه به نهاد، میلاد حسین‌پور و علی عیسی‌پور در فیلم تلویزیونی قدم خیر بازی کردند.
   
شهادت 400 شهید دفاع‌مقدس
فیلم تلویزیونی «چند قطره آبان» به کارگردانی محمدحسین اسماعیلی و جواد اسماعیلی، سه‌شنبه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ این فیلم به موضوع شهادت 400 شهید دفاع‌مقدس در عملیات محرم 25 آبان 61 می‌پردازد. این فیلم در سه اپیزود است که در اپیزود اول 40 رزمنده که در اتوبوسی عازم عملیات محرم هستند آغاز می‌شود که در برگشت اتوبوس راننده حامل وسایل این رزمنده‌ها به شهرشان اصفهان است. آنها همگی شهید شده‌اند ...
   
ماجرای افسانه
فیلم تلویزیونی«مادر مادر» به کارگردانی محسن ربیعی، سه‌شنبه ساعت 13و30دقیقه از شبکه پنج پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ داستان این فیلم درباره افسانه نیازی، زن افسرده و میانسالی است که بیماری لاعلاجی دارد. این بیماری بر روحیه وی اثر بسیار بدی گذاشته و او را بسیار تندخو کرده‌است. او دختر جوانی به نام الهه را به عنوان پرستار شبانه‌روزی استخدام می‌کند. الهه به خانم نیازی محبت‌های بی‌شماری می‌کند و متوجه می‌شود فرزندان وی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند و شوهر وی نیز 
فوت کرده‌است. در این فیلم ثریا قاسمی، حدیث فولادوند، بهزاد رحیم خانی و فخرالدین صدیق شریف ایفای نقش می‌کنند.
   
ننه عقیق
فیلم تلویزیونی«سرخ به رنگ عقیق» به کارگردانی سیدروح‌ا... حجازی، فردا ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ داستان فیلم درباره پیرزنی است به نام ننه عقیق که سال‌هاست پسرش بهروز مفقودالاثر است و حالا که می‌خواهند جسدش را بیاورند، به جنوب بازگشته‌است. او به خانه زهره و همسرش مسعود رفته‌است. زهره نامزد بهروز بوده که پس از این‌که بهروز مفقود شده با مسعود ازدواج کرده و یک دختر به نام تارا دارند. مسعود به دنبال یک عکس از بهروز است که روی سنگ قبرش حک کنند ولی بهروز هیچ عکسی ندارد... .  
رابعه مدنی، علی دهکردی، شیوا ابراهیمی، گیلدا ویشکی و میثم راشدی در این فیلم بازی کردند.