هشدار قطع گاز جایگاهداران 

هشدار قطع گاز جایگاهداران 

اردشیر دادرس، رئیس اتحادیه جایگاهداران سی‌ان‌جی نسبت به قطع گاز جایگاه‌ها هشدار داد و تاکید کرد: شرکت گاز طی ابلاغیه‌ای اعلام کرده گاز جایگاهدارها از این هفته قطع خواهد شد. این قطعی گاز مصرف بنزین را بین پنج تا ۱۰میلیون افزایش می‌دهد.

وی با بیان این‌که سهم این صنعت از مصرف گاز کشور حدود ۳ درصد است، افزود: در حالی شرکت گاز چنین تصمیمی را گرفته که در ماه گذشته حدود ۲۴روز وضعیتناسالم داشته‌اند. به عبارت دیگر خود دولت نیز با سیاستگذاری اشتباه شرایط را برای افزایش آلایندگی هوا فراهم می‌کند. این در حالی است که با توجه به شرایط بحرانی در مصرف بنزین، کمبود سوخت و وضعیت آلایندگی دولت باید به دنبال راهکاری برای افزایش مصرف سی‌ان‌جی در کشور باشد. 

کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر حل نشده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان این‌که بارش‌های اخیر خیلی به مخازن سدها کمک نخواهد کرد و آورده‌ای برای رودخانه‌ها ندارد، گفت: با بارش‌های اخیر، کمبود آب تهران حل نشده و مشترکان همچنان به موضوع مدیریت مصرف حساس باشند.
محمدرضا بختیاری درباره بارش‌های اخیر و وضعیت ذخیره آب در سدهای تهران افزود: بی‌شک این بارش‌ها نعمت است و برای فصول گرم سال ذخیره خواهد شد؛ اما نکته‌ این است باتوجه‌ به این‌که در پاییز بارندگی نداشتیم و رواناب ایجاد نشد، بارش‌های اخیر خیلی به مخازن سدها کمک نخواهد کرد و آورده‌ای برای رودخانه‌ها ندارد. 
وی ادامه داد: با آن‌که در روزهای اخیر شاهد بارش باران و برف در تهران بودیم؛ اما باتوجه ‌به این‌که عمده بارش‌ها در بالادست سدها به شکل برف بوده، کمبود آب تهران حل نشده و لازم است مشترکان همچنان به موضوع مدیریت مصرف حساس باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: مشکلات باتوجه‌ به این شرایط در کوتاه‌مدت یعنی تا شب عید وجود خواهد داشت و باید هموطنان تهرانی به موضوع مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه در غیر این صورت شرایط تغییر خواهد کرد. 
بختیاری درباره نیاز آبی تهران گفت: شهر تهران روزانه بین دو میلیون و ۹۰۰هزار تا سه میلیون مترمکعب مصرف آب شرب نیاز دارد که بخشی از آن از منابع آب سطحی و بخشی از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود، ذخایر سدهای تهران کاملا در حالت بحرانی قرار گرفته و ذخایر نامناسبی دارند، اگرچه حجم مخزن سدهای تهران ۲۷۴ میلیون است، اما کل این آب قابل برداشت نیست.

بدون تیتر

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد: از تابستان۹۹ مسکن در مشهد نسبت به تهران و اصفهان رشد قیمتی بیشتری داشته است؛ البته از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۹، متوسط قیمت هر متر زیربنای مسکونی در تهران ۳۳۰ برابر شده است. 
 
رضا عظیمی‌رستگی، مدیرعامل موسسه جهاد نصر اعلام کرد: سال آینده به محض تامین اعتبار، اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام در سطح ۲۵۵هزار هکتار آغاز می‌شود. 
 
احد آزادیخواه، عضو کمیسیون کشاورزی با بیان این‌که دولت به‌رغم ارسال نکردن برنامه هفتم توسعه به مجلس بیش از دو هفته نیز در ارائه لایحه بودجه سال آینده تاخیر داشته است، ابراز داشت: این‌گونه اقدامات، موجب تاخیر در اجرای پروژه‌ها و ناهماهنگی بین دستگاه‎‌ها می‌شود.
 
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به این‌که مجلس به دولت به صورت مشروط اختیار حذف ارز ترجیحی را داده است، یادآور شد: اکنون دارنده یک خودرو می‌تواند در هر جای کشور 60 لیتر بنزین با نرخ ترجیحی در ماه دریافت کند، لذا این مدل باید در رابطه با کالابرگ نیز تکرار شود. 
 
حبیب‌ا... اسدا...نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور معتقد است: دستگاه‌های متولی تولید و تنظیم بازار مسئول بحران احتمالی مرغ شب عید هستند، چراکه زیان سنگین مرغداران ادامه دارد و تا امروز اقدامی برای جبران زیان آنها صورت نگرفته است. 
 
صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق رصد سامانه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارتخانه، دستگاه‌های اجرایی نسبت به ایفای نقش خود جلوتر از زمان تعیین شده هستند و فرصت‌های شغلی در دستور کار خود را ایجاد کرده‌اند.
 
سیدعبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، از تعیین تکلیف کالا‌هایی که بیش از ۲۰سال در انبار‌ها و گمرکات باقی مانده بود در دولت سیزدهم خبر داد. وی افزود: لایحه دوفوریتی قانون تاسیس این سازمان به مجلس ارسال شده است که امیدواریم مورد رسیدگی قرار گیرد.