هنوز طرح صلح واقعی برای اوکراین وجود ندارد

اخبار

هنوز طرح صلح واقعی برای اوکراین وجود ندارد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت مسکو در حال بررسی واکنش به تعیین سقف قیمت برای نفت و گاز این کشور توسط غرب است.

وی طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «روسیه در حال تجزیه و تحلیل وضعیت پس از تعیین سقف قیمت گاز توسط غرب است و هنوز برای صحبت در مورد اقدامات دیگر زود است. پوتین قبل از امضای فرمان درباره پاسخ به سقف قیمتی برای نفت روسیه، با اوپک پلاس مشورت نکرد اما اگر قرار باشد واکنشی نشان داده شود، تمام قراردادها در این زمینه اعمال می‌شود». سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر نفوذ روسیه بر صربستان و دخالت در مسأله کوزوو، گفت: «صربستان یک دولت مستقل است و نباید دنبال نفوذ مخرب روسیه در این کشور باشند». پسکوف در پاسخ به سوالی درباره واکنش روسیه به طرح صلح پیشنهادی زلنسکی، عنوان کرد: «هنوز هیچ طرح صلحی برای اوکراین وجود ندارد، زیرا کی‌یف واقعیت‌های امروز را در نظر نمی‌گیرد. هر طرح صلحی برای اوکراین که واقعیت‌های امروز در مورد خاک روسیه و الحاق مناطق جدید به فدراسیون را در نظر نگیرد، نمی‌تواند ادعای مسالمت‌آمیز بودن داشته باشد».
سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با بیان این‌که اوکراین فقط روی شرایط خود برای آتش‌بس تمرکز کرده، گفت که روسیه هم هرگز تحت این مفاد پای میز مذاکره نمی‌آید.

سرایا القدس، نیروهای اشغالگر را در جنین هدف قرار داد
سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهرک جبع در جنین واقع در کرانه باختری خبر داد.
 مجموعات جبع، وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مبارزان این گروه موفق شدند نیروهای اشغالگر را در حین یورش به شهرک جبع هدف قرار دهند. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به یاری خداوند مبارزان ما صبح امروز موفق شدند نیروهای اشغالگر را در حین یورش به این شهرک، هدف  گلوله‌باران شدید و پی‌درپی قرار دهند.» بنابر گزارش وبگاه فلسطین الیوم، مبارزان فلسطینی هر روز با یورش نیروهای اشغالگر به شهرها و روستاهای فلسطین در کرانه باختری مقابله می‌کنند. اخیرا  نیز مبارزان فلسطینی، نظامیان صهیونیستی که قصد یورش به شهرک جبع در استان جنین را داشتند، هدف قرار دادند. نظامیان صهیونیست همچنین به چند منطقه در جنین از جمله یعبد و عرابه یورش بردند .از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند که طی روزهای اخیر،  ۲۱مورد عملیات مقاومتی در کرانه باختری از جمله شش مورد عملیات تیراندازی، انفجار بمب دست‌ساز و کوکتل مولوتف، چهار مورد عملیات مقابله با شهرک‌نشینان، دو مورد عملیات آتش زدن خودروهای شهرک‌نشینان و وقوع درگیری در هفت نقطه به ثبت رسیده است.


یوآف گالانت وزیر جنگ کابینه نتانیاهو شد
سخنگوی حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد قرار است یوآف گالانت به‌عنوان وزیر جنگ در کابینه جدید رژیم صهیونیستی به کار خود ادامه دهد.
​​​​​​​ رسانه‌های عبری به نقل از سخنگوی حزب لیکود اعلام کردند که در کابینه جدید به نخست‌وزیری نتانیاهو، ژنرال گالانت پست وزارت جنگ را به‌عهده خواهد گرفت .فرماندهی عملیات نظامی سرب گداخته در تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه سال ۲۰۰۸ که در جریان آن عملیات، صدها فلسطینی شهید شدند در کارنامه گالانت درج است. وی سال ۱۹۵۸ در شهر یافا در نزدیکی تل‌آویو به دنیا آمده است. پدرش یکی از اعضای سازمان شبه‌نظامی یهودی هاگانا بود. این سازمان پیش از اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی و در زمان سلطه بریتانیا بر فلسطین، فعالیت زیرزمینی داشت.