قیمت مرغ در سراشیبی

قیمت مرغ در سراشیبی

بر‌اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران، قیمت هر کیلو مرغ گرم تازه ‌55تا ۶۰هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد. در میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه عمده برای مصرف‌کنندگان نیز قیمت هر کیلو از این کالای پروتئینی پرمصرف در بسته‌بندی نایلونی ۵۱ تا ۵۳هزار تومان شده است. مقایسه قیمت‌های میدانی مرغ در آبان و آذر سال‌جاری نشان می‌دهد قیمت این کالا روند نزولی به خود گرفته و از کیلویی ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان در یکی دو ماه گذشته به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده است.

صادرات غیرنفتی ۴۳ میلیارد دلار شد
بر‌اساس آمار گمرک، ارزش صادرات غیرنفتی کشور از ابتدای امسال تا ۱۰دی ماه به ۹۷میلیون و ۸۴۳هزار تن به ارزش ۴۳میلیارد و ۸۸میلیون دلار رسید. این حجم از صادرات از نظر وزنی ۲درصد و از نظر ارزشی ۱۹درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین از ابتدای فروردین تا دهم دی ماه امسال ۲۸ میلیون و ۱۸۰هزار تن به ارزش ۴۴میلیارد و ۳۳۷میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شده که به لحاظ ارزش 14.7درصد و از نظر وزنی ۱۰درصد نیز رشد داشته است. بر این اساس حجم تجارت کشور از ابتدای سال تا دهم دی ماه به حدود ۸۸میلیارد دلار رسید. البته تراز تجاری همچنان منفی است.

​​​​​​​بدون تیتر
محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که بازار خودرو نیز مانند دیگر بازارهای اصلی کشور، تحت‌تاثیر تغییرات در وضعیت شاخص‌های کلان، با افزایش یا کاهش قیمت مواجه می‌شود.

گروه صنعتی ایران‌خودرو، اخیرا در اقدامی برای تعدادی از مدیران خود، حواله تخصیص محصول هایما 8S با قیمت کارخانه را ارائه کرده است، سخنگوی وزارت صمت در واکنش به این دست و دلبازی ایران‌خودرو به‌صراحت اعلام کرد که تخصیص خودرو با قیمت کارخانه به مدیران ایران‌خودرو اشتباه بوده و باید سریعا ابطال شود.

محسن گرجی، مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیگیری برای ارائه گارانتی کفش خبر داد و گفت: ظرفیت تولید سالانه انواع کفش و پاپوش ۲۷۰ میلیون جفت است و ۵۰ هزار نفر در ۱۱ هزار واحد صنعتی کیف، کفش و چرم و غیره شاغل هستند.

دبیرکل انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که روند نوسازی صنایع چرم در حال انجام، اما خیلی آرام است، گفت: خورندگی مواد و ماشین‌آلات چرم‌سازی بسیار بالاست و اگر قرار است نسبت به ترکیه رقابت‌پذیر باشیم، دولت باید پشتیبانی کند تا روند نوسازی تسریع شود.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی با تاکید بر لزوم پایبندی بانک‌ها درخصوص نرخ مصوب سپرده‌های بانکی از اعمال اقدامات تنبیهی برای بانک‌ها و موسسات اعتباری متخلف خبر داد.

به گفته مسئولان پروژه مترو تهران - پرند، این پروژه تا خرداد سال ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری می‌شود.

مطابق اسناد بالادستی مصوب، ایران باید ۸ تا ۱۰درصد تجارت گاز دنیا یعنی بیش از ۱۰۰میلیارد مترمکعب از سبد تجارت گاز دنیا را در اختیار داشته باشد اما به دلیل ازدیاد مصرف در این حوزه، تحریم‌ها و دلایلی دیگر، شاهد عقب‌ماندگی در این بخش هستیم.

نظرسنجی بخش خصوصی امروز سه‌شنبه نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر با سرعت بیشتری کاهش یافت زیرا افزایش آلودگی‌های کووید-۱۹ تولید را مختل کرد و پس از این‌که پکن تا حد زیادی محدودیت‌های ضدکرونایی را حذف کرد، بر تقاضا تاثیر گذاشت.