فرمول‌های رفت و آمد با خانواده همسر

فرمول‌های رفت و آمد با خانواده همسر

رفت و آمد با خانواده همسر و دوست‌داشتن عزیزان شریک زندگی‌مان، یکی از الزامات زندگی متاهلی و رمز و رازی برای استحکام بنیان خانواده است.

با این حال در برخی خانواده‌ها این روابط چندان دوستانه نیست و هر از گاهی تیره و تار می‌شود. در این شرایط اصلی‌ترین سوال زوج‌ها این است که باید به این رفت و آمدهای نه چندان دلچسب ادامه دهند یا باید هرچه زودتر آن را قطع کرده و خود را آسوده کنند. پاسخ روان‌شناسان خانواده به این سوال بستگی به نوع روابط و عمق اختلاف‌ها دارد.
نها می‌گویند برخی روابط با یادگیری و به کاربستن مهارت‌های ارتباطی از جمله مهارت گفت‌وگوکردن بهبود می‌یابد. درعوض برخی رابطه‌ها آسیب‌زا هستند چون برخی افراد رفتارها و واکنش‌های آسیب‌زننده‌ای بروز می‌دهند. پس اگر عروس یا داماد با خانواده این‌چنینی روبه‌روست، پیداست که امکان مصالحه بسیار اندک و گاه نشدنی است. در اینجاست که کارشناسان می‌گویند نباید به رفت و آمد با خانواده همسر ادامه داد. البته نکته ظریف در این است که اگر ما رابطه‌مان را با آنها قطع می‌کنیم، اجازه نداریم از همسرمان بخواهیم که او هم با خانواده‌اش قطع ارتباط کند چون حساب ما از حساب همسرمان جداست.  در مقابل، همسرمان هم نباید ما را مجبور به ادامه رفت و آمد کند، چون در این صورت خشمی تولید می‌شود که در اولین مواجهه حضوری می‌تواند به جر و بحث و دعوا بینجامد.