حقوق کارگران، نیازمند ترمیم

حقوق کارگران، نیازمند ترمیم

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر جبران هزینه‌های زندگی خانوارهای کارگری گفت: در حال حاضر هزینه‌های سبد معیشت کارگران به دلیل افزایش اجاره‌بها و هزینه‌های مسکن و درمان افزایش یافته‌است ولی ما هنوز از آن نقطه مطلوبی که کارگران در شرایط موجود از یک رفاه نسبی برخوردار باشند، فاصله داریم.

وی گفت: انتظار داریم در بحث حمایت‌های نقدی یا غیرنقدی و اختصاص سبد کالا یا کالابرگ، خانوارهای کارگری را هم مدنظر قرار بدهند تا کمک کوچکی به جبران هزینه‌های معیشتی آنها باشد. ابوی ادامه داد: طبق آمارها سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بین ۷ تا ۸ درصد است و نمی‌تواند در تورم یا افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار باشد؛ لذا افزایش نرخ تورم را باید در بخش‌های دیگر جست‌وجو کرد.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به تصویب افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران گفت: این افزایش ماندگاری کارگران در محیط کار را به دنبال داشت و انگیزه آنها برای ادامه کار در کارخانه‌ها را موجب شد.

آمار
سال گذشته (۲۰۲۲)، سالی نزولی برای ارزهای دیجیتال بود؛ بازار رمزارزهای دیجیتال حدود ۷۵‌درصد ارزش خود را از دست داد و بسیاری از تحلیلگران امیدوارند که در سال ۲۰۲۳ قیمت بهتری برای ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد.