«تمیروف» سوباسا بقیه ایشی‌زاکی!

چیزهایی که درباره مهاجم 150هزار دلاری نمی‌دانید

«تمیروف» سوباسا بقیه ایشی‌زاکی!

بی‌شک یکی از بدترین خریدهای خارجی تمام تاریخ لیگ‌برتر «شرزود تمیروف» ازبکستانی است؛ بازیکنی با کیفیت پایین و اقدامات عجیب و غریب. مهاجم پیکان تصور می‌کند فوتبال ایران شبیه کارتون فوتبالیست‌هاست چراکه ناگهان از میانه زمین خودی به سمت دروازه حریف شوت می‌زند!

تمیروف که قدرت شوتزنی پایینی هم دارد گاهی تصور می‌کند «سوباسا» یا «کاکروست». تمام مدافعان حریف را هم شبیه «ایشی‌زاکی» می‌بیند. مثلا در بازی پیکان و پرسپولیس او چند بار از میانه زمین خودی به سمت دروازه حریف شوت کرد، کاری که رونالدو و مسی هم در اوج انجام نمی‌دادند. در بازی این هفته مقابل سپاهان هم تمیروف شوتی ناگهانی و برق آسا از میانه‌های زمین زد که خدا به حریف رحم کرد و قِل‌قِل کنان به دروازه‌بان‌شان رسید! این تنها ویژگی تمیروف نیست و در این مطلب چیزهای بیشتری درباره‌اش دستگیرتان می‌شود...
 
 لوکادیا به جای تمیروف
تمیروف فصل گذشته در پرسپولیس بازی می‌کرد و همان جا نشان داد چقدر ضعیف و بی‌کیفیت است. ابتدای امسال که پرسپولیس قصد داشت لوکادیا را بگیرد و می‌خواست فهرستش را خالی کند تمیروف پا به جدایی نمی‌داد و می‌گفت یا پول قرارداد دو ساله‌اش را تمام و کمال می‌خواهد یا باشگاه دیگری برایش جور کنند. این شد که قرمزها به پیکان و مدیران پرسپولیسی‌اش رو زدند! و در نهایت این باشگاه تهرانی پذیرفت تمیروف را جذب کند تا فهرست قرمزها خالی شود. 
 
 تعجب حسینی
می‌گویند مجتبی حسینی سرمربی پیکان هم علاقه‌ای به جذب این مهاجم ازبک نداشت. نقل است در تمرین تیم وقتی او را از دور دید با تعجب گفت: «تمیروف به تیم ما آمد؟ این را هم گرفتند؟!» 
   
غرور در حد رونالدو
بازیکنان پیکان از همان ابتدا می‌دانستند با یک استثنا روبه‌رو هستند. تمیروف اخلاق ندارد. با بازیکنان گرم نمی‌گیرد. مغرور است. اکثر بازیکنان رابطه بدی با او دارند. حتی چند بار «تو دلش» رفته‌اند. تمیروف اما یکجورهایی از بند دنیا آزاد است. مثلا وقتی شوت‌های بد می‌زند و سرش داد می‌زنند، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. در همین بازی سپاهان دو بازیکن سر تمیروف داد زدند ولی انگار نه انگار. او مسیر خودش را رفت و به کسی توجهی نکرد. بعضی بازیکنان به کنایه می‌گویند: «رونالدو اندازه او غرور ندارد.» 
 
 شوت نزن
مجتبی حسینی هم کلافه شده. سرمربی پیکان چند بار در تمرینات به تمیروف گفته از وسط زمین شوت نزند یا در کار تیمی مشارکت کند. یک بار او که خسته از تذکرهای زیاد بود، رو به تمیروف گفت: «جان هرکسی که دوست داری شوت نزن.» بازیکنان می‌گویند درست وقتی تیم تحت فشار است، تمیروف به جای حفظ توپ آن را به حریف می‌سپارد. 
 
 بازیکن 150هزار دلاری
تمیروف در پیکان ماندنی است. این بازیکن قراردادی به ارزش 150هزار دلار امضا کرده. باشگاه ندارد پولش را بدهد. همین حالا چند قسط عقب افتاده‌ دارند. تمیروف به مدیر برنامه‌اش گفته: «به من حتی پول تو جیبی نمی‌دهند.» پیکان بدش نمی‌آید او را رد کند ولی اگر چنین تصمیمی بگیرد باید پولش را تمام و کمال بدهد. بنابراین تمیروف را حفظ می‌کند تا شاید نیم فصل دوم حداقل یک حرکتی در زمین بکند. او در حال حاضر گرانترین بازیکن تیم است و رقم دریافتی‌اش دیگر بازیکنان را هم شاکی کرده است. 

​​​​​​​سعید اکبری - گروه ورزش