آلبوم «زار»  محسن نفر  رونمایی شد

آلبوم «زار» محسن نفر رونمایی شد

مراسم رونمایی از آلبوم «زار» به‌عنوان جدیدترین اثر تک‌نوازی محسن نفر، نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی روز شنبه هفدهم دی با حضور دست‌اندرکاران این اثر موسیقایی در حوزه هنری برگزار شد.

محسن نفر درباره این آلبوم گفت: موسیقی ایرانی بنا بر تجربیاتی که در قرون متمادی داشته، نشان داده با تعقل آدمی کار دارد؛ یعنی کمتر با هیجان آدمی سر و کار داشته است و تمامی انتقاداتی که در اذهان یکسونگر درباره موسیقی ایرانی مطرح می‌شود، نشان از این است که این افراد آنچنان که باید به تعقل در موسیقی ایرانی توجه نکرده‌اند. پس موسیقی ایرانی متضمن وجه و ساحت عقلانی بشر است.

وی درباره جزئیات آلبوم زار توضیح داد: از آن جهت که موسیقی ایرانی گنجینه‌ای از مضامین هدایتگر و نکته‌دار است، بنده تصمیم گرفتم که دست به تولید اثری بزنم که بتواند دربرگیرنده اندیشه‌های متعالی ساخت موسیقی باشد. این روند هم به‌طور حتم در آینده به‌صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد. درباره نامگذاری آلبوم هم باید بگویم که بشر در حالت «زاری» است.  این نوازنده گفت: اگر در سال آینده خداوند به من کمک کند

حتما برنامه‌هایی برای برگزاری کنسرت دارم که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود. محسن نفر، آهنگساز، پژوهشگر، مدرس موسیقی و نوازنده تار و سه‌تار است که آلبوم‌های «وصل مستان»، «شمس الضحی»،  «باغ ارغوان» و «یادیار» را در کارنامه دارد.