نسخه Pdf

کاربردهای خمیردندان برای تمیزکاری و تعمیر

کاربردهای خمیردندان برای تمیزکاری و تعمیر

در شماره قبلی درباره کاربردهای جالب خمیردندان البته به جز شستن دندان‌ها برایتان صحبت کردیم. حالا در این شماره می‌خواهیم به کاربردهای دیگر آن بپردازیم.

صابون‌های ساده، توانایی پاکسازی بو یا آلودگی‌های زیاد را ندارند. از بین بردن بوی ماهی، پیاز یا غذای پر ادویه، از توان یک صابون ساده خارج است، اما خمیردندان به راحتی این کار را انجام می‌دهد. ​​​​​​​کمی خمیردندان به کف دست‌های خود مالیده و با آن دستان خود را بشویید.

خمیردندان می‌تواند به راحتی خط و خش‌های ساده و آلودگی‌های روی CD و DVD‌های شما را از بین ببرد. کمی خمیردندان را به آرامی روی دایره وسط سی‌دی مورد نظر قرار دهید. به آرامی توسط یک پارچه میکرو فایبر از داخلی به سمت بیرون این خمیردندان را روی سطح خط و خش‌دار بکشید. البته باید بدانید این کار برای از بین بردن خط‌های عمیق کاربردی ندارد اما برای از بین بردن خط و خش‌های ساده روی سی‌دی‌های صوتی و فیلم‌ها بسیار کاربردی و مفید است. این کار را روی دی‌وی‌دی‌های بازی خود امتحان کنید، خواهید دید کنسول شما دیگر اذیت‌تان نخواهدکرد.

یکی از قابلیت‌های خوب و مفید خمیردندان، پر‌کردن سوراخ‌های ریز روی دیوار و دیگر سطوح‌است. کافی است امتحان کنید، اگر سوراخ ریزی روی دیوار دارید و نگاه کردن به آن آزارتان می‌دهد، کمی خمیردندان، روی آن بمالید سپس اضافه آن را پاک کنید.

سینک‌های ظرفشویی، پس از مدت کوتاهی شفافیت خود را از دست داده و دچار لکه‌های زیادی می‌شوند. خانم‌های خانه‌دار معمولا با آب و صابون و مایع ظرفشویی به جان این سینک می‌افتند، اما معمولا کمتر نتیجه می‌گیرند. برای این تمیزکاری هم می‌توان از یک خمیردندان و مسواک استفاده کرد. از این روش می‌توانید برای تمیز کردن شیشه شیر نوزاد نیز استفاده‌کنید.