عامل تیراندازی مرگبار پای میز محاکمه

عامل تیراندازی مرگبار پای میز محاکمه

قتل یک پسر جوان و زخمی کردن مردی دیگر با شلیک 20گلوله از اسلحه کلاشنیکف در یک مجتمع مسکونی در منطقه پرند تهران، عنوان اتهامی مرد نگهبانی است که قرار است در دادگاه کیفری تهران محاکمه شود و از خود دفاع کند. این محاکمه در حالی اتفاق می‌افتد که اولیای دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، زمستان سال 99 صدای تیراندازی ممتد در مجتمع‌های مسکونی نیمه‌ساز منطقه پرند پیچید. گزارش این تیراندازی، خیلی زود ماموران را به محل حادثه کشاند و تحقیقات آغاز شد. پس از انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد دو سرمایه‌گذار اصلی مجتمع‌های مسکونی با هم درگیر شده‌اند که در این بین، یکی از نگهبانان ساختمان نیمه‌ساخته به نام شاهین با شلیک حدود 20 گلوله دو نفر را به شدت زخمی کرده و پا به فرار گذاشته است. دو مجروح به سرعت به بیمارستان منتقل شدند، اما یکی از آن‌ها که پسر 30ساله‌ای به نام میثم بود، در اثر شدت خونریزی جان خود را از دست داد.‌
با مرگ میثم، ماموران شروع به ردیابی متهم فراری کردند. با گذشت هشت ماه از فرار این بار از خرم‌آباد خبر رسید شاهین 44 ساله در درگیری با برادرزاده‌اش، او را هم با شلیک گلوله زخمی کرده و در آنجا بازداشت شده است. متهم دستگیر و با دستور مقام قضایی به تهران منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او در همان بازجویی‌های اولیه به قتل میثم اعتراف ‌کرد و گفت: « آن روز در تهران حدود بیست نفر با هم درگیر شده و با چوب و سنگ و چماق به جان هم افتاده بودند. من نگهبان مجتمع‌های نیمه‌ساز هستم و روز حادثه، سوار بر ماشین از کنارشان رد می‌شدم که یک‌دفعه با سنگ به ماشینم حمله کردند. من که عصبانی شده بودم در یک لحظه برای ترساندن آنها با اسلحه کلاشینکفی که در ماشین داشتم حدود‌ 20 گلوله شلیک کردم. البته تعدادی از گلوله‌ها هوایی شلیک شد، اما ناخواسته دو نفر زخمی شدند و یکی از آنها به نام میثم که او را نمی‌شناختم، کشته شد.»
شاهین اما در ادامه بازجویی‌ها اعترافاتش را پس گرفت و گفت تحت فشار روانی به قتل اعتراف کرده است. با تکمیل تحقیقات و نظر کارشناسان پزشکی قانونی، برای شاهین کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. قرار بود او در دادگاه از خود دفاع کند اما جلسه به دلیل غیبت اولیای دم به روزهای بعد موکول شد. اولیای دم درخواست قصاص‌کرده‌اند و مردی که در جریان شلیک خونین مجروح شده نیز برای شاهین اشد مجازات خواسته است.