کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

۳ کشته در ریزش کوه 
ریزش کوه در مسیر اردبیل سرچم و واژگونی یک دستگاه اتوبوس به مرگ سه نفر و مصدومیت 10نفر دیگر منجر شد.
حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به مهر گفت‌: ساعت 39 دقیقه بامداد دوشنبه وقوع انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس بر اثر ریزش کوه در کیلومتر ۴۳ جاده کوثر سرچم و نجات آسیب‌دیدگان از سوی مردم به هلال‌احمر گزارش شد‌. چهار گروه امدادی از شهرستان‌های کوثر و خلخال به آنجا اعزام شدند. در این حادثه سه نفر فوت شدند و 10 نفر مصدوم که در بیمارستان بستری هستند. 

مرگ جوان فداکار 
مرد جوان که در پی نجات برای یک کودک در یکی از شهرک‌های مسکونی میبد در آتش سوخته بود، فوت کرد. 
دکتر سید‌علیرضا پورمازار، رئیس بیمارستان شهدای محراب یزد به ایسنا گفت: جلال خنفری این جوان فداکار صبح چهاردهم دی امسال در پی آتش گرفتن خانه‌ای در مجتمع‌شان برای نجات دختر چهار ساله‌ای که گرفتار آتش شده بود، اقدام کرد اما موفق به نجات جان آن دختر نشد. جلال 39 ساله نیز بر اثر سوختگی شدید، پس از 5 روز بستری در بیمارستان دیروز فوت کرد. 

بازداشت قاتل پسرعمو 
مردی که پسرعمویش را کشته و متواری شده بود، بازداشت شد. 
سردار جمال سلمانی، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به سایت پلیس گفت: مرد 28 ساله‌ای چند روز پیش در شهر کرمانشاه از خانه بیرون رفت و ناپدید شد. در جریان تحقیقات خودروی سمند او در حاشیه شهر کرمانشاه کشف شد. با تحقیق از خانواده او معلوم شد وی با پسر‌عمویش اختلاف داشته و همین سرنخ کافی بود که ماموران احتمال دهند او در ماجرای ناپدیدن شدن وی نقش داشته باشد.
وی افزود: همچنین معلوم شد از روز ناپدید شدن وی از پسر‌عمویش نیز خبری نیست. او تحت تعقیب بود که سرانجام بعد از چند روز بازداشت شد. متهم 34 ساله اعتراف کرده بود که به‌‌دلیل اختلاف و درگیری با پسر‌عمویش او را با شلیک گلوله کشته و جسدش را در محور کرمانشاه روانسر دفن کرده است. ماموران به آنجا اعزام شدند‌. جسد مرد جوان و سلاحی که با آن به قتل رسیده بود نیز کشف شد. 

2 کشته در درگیری مسلحانه 
دو نفر در درگیری مسلحانه اشرار مسلح در شهرستان خاش کشته شدند. 
سرهنگ حبیب رازدار، فرمانده انتظامی شهرستان خاش استان سیستان‌و‌بلوچستان به سایت پلیس گفت‌: ساعت 16‌و‌30‌دقیقه یکشنبه وقوع یک فقره تیراندازی و درگیری مسلحانه در منطقه قلعه حیدرآباد شهرستان خاش به پلیس 110 گزارش شد و ماموران کلانتری ۱۲ ‌برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام شدند. در جریان تحقیقات ماموران دریافتند سرنشینان دو خودوری سواری با یکدیگر به صورت مسلحانه درگیر شدند. 
 وی افزود: در ادامه مهاجمان خودرو پژوی پارس متوجه حضور پلیس شده‌اند و به سمت واحد‌های گشت کلانتری ۱۲ و خودوری پژو ۴۰۵ حاضر در صحنه اقدام به تیراندازی کردند. ماموران جهت حفظ جان خود و شهروندان مقابله به مثل می‌کنند. در این درگیری دو نفر از اشرار مسلح کشته و یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف و ۱۵ تیر جنگی در پاکسازی از منطقه کشف شد‌. تحقیقات پلیس در‌خصوص شناسایی و دستگیری عوامل دخیل در این درگیری مسلحانه همچنان ادامه دارد. 

مرگ خاموش زوجی در خانه 
گازگرفتگی در خانه روستایی در رامیان منجر به مرگ زوج میانسال شد‌. 
سرهنگ ابوالفضل وزیری، فرمانده انتظامی رامیان استان گیلان به سایت پلیس گفت‌: حادثه گازگرفتگی در یکی از مناطق روستایی، شهرستان رامیان‌ به پلیس گزارش شد و ماموران به آنجا رفتند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد مرد 60 ساله و همسر 57 ساله‌اش به دلیل نصب نبودن لوله بخاری درخانه‌شان و نشت گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده و فوت کردند.