پیام مقاومت به سرزمین‌های اشغالی

پیام مقاومت به سرزمین‌های اشغالی

ایران و جبهه مقاومت روی دور دیدارها و تعریف مناسبات جدید هستند. بعد از این‌که وزیر خارجه در سفرهای منطقه‌ای خود به لبنان و سوریه رفت و با سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان و بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده، شنبه شب، 24 دی هم نشستی صمیمی با جمع کثیری از مسئولان و اعضای برجسته گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی مستقر در دمشق داشته و از آنجا پیام مهمی را به سرزمین‌های اشغالی مخابره کردند.

مسئولان و گروه‌های فلسطینی در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت سرزمین‌های اشغالی با قدردانی از حمایت‌های دائمی ایران، بر نقش ارزنده شهید حاج‌قاسم سلیمانی در حمایت از آرمان‌های فلسطین تاکید کردند.حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان برگزاری این جلسه در پایتخت سوریه را نشان‌دهنده انسجام بیشتر و وحدت محور حامی فلسطین خواند.رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: تا وقتی دولت فلسطین در سراسر خاک این سرزمین تاریخی به پایتختی قدس شریف شکل نگیرد، فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام خواهد بود.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: ملت و مقاومت فلسطین با اتحاد، انسجام و پایداری خود طرح‌های آمریکا و متحدانش با عناوینی مثل اسلو، خاورمیانه جدید، خاورمیانه بزرگ، معامله قرن و پیمان ابراهیم را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.وزیر خارجه ایران گفت: عملیات سیف القدس اثبات کرد مقاومت و فلسطین زنده است. رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: حتی جام‌جهانی فوتبال نیز نشان داد فلسطین زنده است و عادی‌سازی روابط عربی - اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد.
 وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تشکیل دولتی جدید در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: مسئولان رژیم‌صهیونیستی به بحران‌های متراکم امنیتی و اجتماعی از یک تندروی به تندروی دیگر حرکت می‌کنند که البته تندروی‌ها باعث انسجام بیشتر مقاومت و ملت فلسطین می‌شوند.
وی تصریح کرد: از دیدار با جناب سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... و جناب زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان و دیدار امشب در دمشق با شما برادران فلسطینی از مسئولان حماس و تک‌تک برادران گروه‌های مختلف فلسطینی حاضر در این نشست، این پیام را دریافت می‌کنیم که مقاومت در بهترین حالتش به سر می‌برد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان کرد: به‌رغم توطئه اخیر که برخی طرف‌ها تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را با مداخلات خود و دامن زدن به اغتشاشات ضعیف کنند و یک جنگ شناختی و ترکیبی تمام عیار و همه‌جانبه را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداختند، اما به فضل خدا و بصیرت مردم ایران، این توطئه شکست خورد.البته پایان سفر سه روزه امیرعبداللهیان، وزیر خارجه به لبنان و سوریه با زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) صورت گرفت و وزیر خارجه کشورمان با بدرقه فیصل مقداد، همتای سوری خود به کشور بازگشت.
امیرعبداللهیان بعد از بازگشت به تهران، اواسط این هفته عازم مسکو خواهد شد و رایزنی‌های جدیدی برای مذاکرات و روابط دو کشور با روسیه آغاز می‌شود.