دوباره به فهرست الوکره برمی‌گردم

امید ابراهیمی در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

دوباره به فهرست الوکره برمی‌گردم

کمی مانده به شروع جام‌جهانی 2022 قطر، امید ابراهیمی اسیر بدشانسی بزرگی شد. در بازی بدرقه تیم‌ملی در ورزشگاه آزادی، او درست ثانیه‌هایی بعد از این‌که مقابل نیکاراگوئه به زمین رفت، افتاد و دیگر بلند نشد. دوربین‌های تلویزیونی به درستی نشان ندادند چه اتفاقی برای امید افتاده ولی همه به درستی حدس زدند که او رقابت‌های جام‌جهانی را از دست داده است. 24 ساعت بعد پزشکان تیم‌ملی اعتراف کردند به دلیل پارگی کامل کشاله ران، این بازیکن نمی‌تواند در جام‌جهانی حضور داشته باشد. پزشکان همچنین تاکید کردند او دو ماه از میادین بیرون خواهد بود.

امید ابراهیمی بعد از خروج از اردوی تیم‌ملی سریعا به قطر بازگشت تا پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. او مدتی است فیزیوتراپی را آغاز کرده و از هفته آینده می‌تواند دوباره به تمرینات تیم الوکره قطر بازگردد. در این بین اما اتفاقی رخ داده؛ حدفاصل شروع رقابت‌های لیگ قطر تا پایان نقل و انتقالات، گپ عجیبی وجود داشت. الوکره باید 7 بازی برگزار می‌کرد، بدون این‌که مهره کلیدی خود یعنی امید را در اختیار داشته باشد. سپس برنامه تغییر کرد و فدراسیون قطر دو بازی را کم کرد. با این وجود الوکره نگران بود در نبود امید در میانه میدان مشکل داشته باشد، به همین دلیل با این بازیکن توافق کرد تا او را موقتا از فهرست کنار بگذارد. حالا امید ابراهیمی به جام‌جم توضیحاتی در این باره می‌دهد. 
   
از هفته نهم....
امید ابتدا درباره زمان بازگشتش به میادین توضیح می‌دهد: «هفتمین هفته مصدومیتم تمام و وارد هفته هشتم شده‌ام. دکتری که جراحی پایم را انجام داد گفت از هفته نهم به بعد می‌توانم تمریناتم را آغاز کنم. الان درگیر کارهای فیزیوتراپی هستم و از هفته بعدی هم می‌توانم تمرینات سبک را آغاز کنم. ان شاا... مشکلی پیش نمی‌آید و می‌توانم رفته رفته آماده بازی شوم.» 
 
دوست داشتم کمک کنم
اما چه توافقی بین امید ابراهیمی و باشگاه الوکره قطر صورت گرفت؟ چرا که به تازگی نام او را از فهرست کنار گذاشتند و نام بازیکن دیگری را جایگزین کردند. ابراهیمی توافق را تایید می‌کند و می‌گوید: «باشگاه با من صحبت کرد. بعد از جام‌جهانی تا زمان بازگشتم 7 بازی الوکره برگزار می‌شد. از آنجا که باشگاه در پست من بازیکن نداشت پیشنهاد داد تا موقتا از فهرست خارج شوم. دوست داشتم کمک کنم به همین دلیل موافقت کردم. البته بازی‌ها به تعویق افتاد و دو مسابقه برگزار نشد. کلا تیم تا زمان بازگشت دوباره من 5 بازی خواهد کرد. یک دیدار هم برگزار شده و 4 بازی پیش رو داریم.» 
   
دوباره برمی‌گردم
حالا این سوال پیش می‌آید که امید ابراهیمی چه زمانی دوباره به فهرست تیم الوکره بازمی‌گردد؟ آیا قبل از پایان نقل و انتقالات او دوباره به هم‌تیمی‌هایش ملحق می‌شود؟ امید ابراهیمی با تایید این موضوع توضیح می‌دهد: «همانطور که می‌دانید زمان نقل وانتقالات 31 ژانویه(11 بهمن ماه) به پایان می‌رسد. ان‌شاءا...پیش از پایان نقل و انتقالات دوباره به فهرست تیم الوکره بازمی‌گردم و از این بابت مشکلی وجود ندارد.» 


نگاهی به آمار امید پیش از مصدومیت
بازی     گل      پاس گل     کارت زرد    527 دقایق حضور