بخشش قاتل مونا از سوی اولیای‌دم

بخشش قاتل مونا از سوی اولیای‌دم

مردی که سال گذشته پس از قتل همسرش در اهواز با سر او در شهر چرخیده بود، با گذشت اولیای‌دم به زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، شانزدهم بهمن سال گذشته بود که انتشار فیلم سربریده زن جوان 17ساله‌ای به‌نام مونا در اهواز به‌شدت جنجال به‌پا کرد. شوهر این زن اهوازی مدعی بود به‌دلیل ارتباط همسرش با یک مرد غریبه در کشور ترکیه و دفاع از ناموس خود مرتکب قتل شده است. با گذشت حدود یک‌سال از این قتل ناموسی، سخنگوی قوه قضاییه از حکم نهایی پرونده جوان اهوازی خبر داد.
ستایشی، درباره حکم صادره در مورد پرونده زن جوان گفت: سجاد، متهم ردیف اول پرونده به اتهامات مباشرت در قتل عمدی و ایراد ضرب‌وجرح عمدی و اخلال در نظم عمومی و آقای دیگر به نام حیدر، متهم دوم به اتهام معاونت در قتل عمدی محکوم شده‌اند.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اولیای‌دم متوفی یا مقتوله اعلام گذشت کردند و با توجه به قابل گذشت بودن این قسمت از اتهام در موردی که واجد جنبه خصوصی این پرونده است، منتهی به صدور قرار موقوفی تعقیب شده اما جنبه عمومی جرم باقی است. بر همین اساس و از لحاظ جنبه عمومی جرم، متهم ردیف اول از حیث مباشرت در قتل عمدی به تحمل هفت‌سال‌ونیم حبس تعزیری و از حیث جنبه عمومی ایراد ضرب‌وجرح عمدی به هشت‌ماه حبس محکوم شده است.
وی افزود: رای قطعی است و قطعیت یافته است. متهم ردیف دوم نیز به 45 ماه حبس تعزیری از باب معاونت در قتل عمدی محکوم شده است. متهمان در زندان هستند.