کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

120 مصدوم در زلزله 
120 نفر بر اثر زلزله 5.4 ریشتری در حوالی خوی در استان آذربایجان غربی مصدوم شدند.
محبوبی، سرپرست هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربى به میزان گفت: این زمین لرزه که ساعت 13 و 38 دقیقه چهارشنبه در عمق ۱۲کیلومتری زمین و ۹کیلومتری خوی در استان آذربایجان غربی‌ رخ داد ١٢روستا را تحت تاثیر قرار داد و خسارت‌هایی به روستاییان آن وارد کرد. تیم‌های ارزیاب برای ارزیابی دقیق به محل اعزام شده‌اند. تاکنون پنج پس‌لرزه رخ داده که بزرگترین آن 4.1ریشتری بوده است. تاکنون تعداد مصدومان ۱۲۰نفر گزارش شده که مصدومیت آنها ناشی از ترس و حین فرار بوده است. آسیب به ۲۰۰ خانه در یکی از روستاها تقریبا جدی است.

2 کشته در انفجار کپسول گاز 
انفجار کپسول گاز در ساختمان نیمه‌کاره شهر مهرگان دو کشته و شش مصدوم برجای گذاشت.  
دکتر حسن اسماعیلی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین به مهر گفت: شامگاه سه‌شنبه وقوع انفجار به اورژانس گزارش شد و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. در پی انفجار کپسول به ‌دلیل نشت گاز در ساختمانی نیمه‌کاره در شهر مهرگان، هشت تبعه افغانستان در آنجا دچار حادثه شده و به بیمارستان منتقل شدند اما دو مرد 16 و 46 ساله از آنها به دلیل شدت سوختگی و عوارض ناشی از آن فوت کردند و شش نفر دیگر همچنان بستری‌اند.

متلاشی شدن باند مواد‌محترقه
9 عضو یک گروه تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز در شهرستان بوکان از سوی پلیس بازداشت شدند.  
سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی به سایت پلیس گفت: با کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد‌محترقه غیر‌مجاز و خطرناک از سوی افرادی در سطح شهرستان بوکان، تحقیقات مشترک ماموران پلیس امنیت عمومی انتظامی استان و شهرستان بوکان آغاز شد و در جریان تحقیقات معلوم شد دو باب دامداری برای تولید مواد محترقه غیر‌مجاز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.  وی افزود: با هماهنگی قضایی محل بازرسی شده پلمب و 91 هزار و 920 عدد انواع مواد محترقه و همچنین 589 هزار و 600 نخ سیگار قاچاق کشف شد. 9 متهم دستگیر و 3 دستگاه خودرو توقیف شد. تحقیق از متهمان ادامه دارد. 

مرگ خاموش زمستانی6 نفر 
 در دو حادثه جداگانه، پنج نفر در مشهد و یک نفر هم در دلفان استان لرستان بر اثر گازگرفتگی فوت شدند و هفت نفر نجات یافتند.  
مهدی رضایی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد در استان خراسان رضوی به ایرنا گفت: دیروز وقوع حادثه گازگرفتگی خانه‌ای در خیابان شهید آوینی مشهد به آتش‌نشانی گزارش شد. امدادگران با حضور در محل متوجه شدند پنج عضو یک خانواده به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن فوت شده‌اند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد آبگرمکن فاقد دودکش بوده و دودکش بخاری هم مناسب نبوده که همین عوامل منجر به انتشار گاز منوکسیدکربن و مرگ آنها شده است. در حادثه دیگری در بلوار آوینی هفت عضو یک خانواده دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده بودند که نجات یافتند. بر اثر نشت گاز منوکسید کربن از بخاری نفتی در روستای عزیز شهرستان دلفان استان لرستان هم یک نفر فوت شد و سه نفر هم به بیمارستا‌ن منتقل شدند. 

انفجار در خانه روستایی  
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌‌جام از انفجار گاز در یک واحد مسکونی روستایی این شهرستان خبر داد. مصطفی ذوالفقاری به ایسنا گفت: با وقوع آتش‌سوزی در روستای رضاآباد آتش‌نشان‌ها به محل حادثه اعزام شدند.۷۰ تا ۸۰ درصد ساختمان و سقف این واحد فرو ریخته بود. ساکنان این خانه پس از قطع گاز چند روز اخیر در خانه نبودند که پس از اتصال مجدد جریان گاز و حضور آنها این اتفاق رخ داد و یک مصدوم در بیمارستان بستری شد.