رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات خود به جهانیان باشد

سرلشکر باقری در دیدار وزیر دفاع سوریه:

رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات خود به جهانیان باشد

السید العماد علی محمود عباس، وزیر دفاع کشور سوریه و هیأت همراه با حضور در ستاد‌کل نیروهای مسلح با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر محمد باقری در این دیدار، بیان کرد: سوریه از ابتدای اشغال سرزمین فلسطین در خط مقدم حمایت از فلسطین و جهان اسلام بوده و این پایبندی و مقاومت ستودنی است.
وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی در هشت دهه‌ای که فلسطین را اشغال کرده است، هر جنایاتی که توانسته انجام داده و باید در برابر مردم جهان پاسخگو باشد اما این‌گونه نیست.
رئیس ستاد ‌کل نیروهای مسلح افزود: برخی از کشورهای عربی که مسیر عادی سازی روابط را در پیش گرفتند، خیانتی به آرمان فلسطین، جهان عرب و جهان اسلام داشتند و باید پاسخگو باشند.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امنیت در منطقه غرب آسیا به‌هم‌ پیوسته است و امکان ندارد در جایی ناامنی باشد و بقیه جاها امنیت وجود داشته باشد، لذا به دلیل همین امنیت به‌هم‌ پیوسته، باید این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.
رئیس ستاد ‌کل نیروهای مسلح اضافه کرد: بحمدا... همکاری دو نیروی مسلح و دو دولت، الگویی برای همکاری‌های کامل و همه‌جانبه میان دو کشور می‌تواند باشد و به همین دلیل هم خیلی از قدرت‌های استکباری با این همکاری مقابله می‌کنند و آن را نمی‌پذیرند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هیچ تردیدی در این‌که راه درستی در همکاری‌ها بین دو کشور در پیش گرفته است، ندارد و با قدرت این مسیر را ادامه خواهیم داد و در کنار شما خواهیم بود.

 ایران و سوریه با دشمن و تروریست مقابله می‌کنند
در ادامه این دیدار سپهبد علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه گفت: از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی، سوریه در خط مقدم مبارزه با او بوده است و همواره در کنار گروه‌ها و مجموعه‌هایی بوده که به دنبال استقلال‌طلبی هستند.
وی گفت: افتخار می‌کنیم که در کنار جمهوری‌اسلامی ایران هستیم و انقلاب اسلامی از ما پشتیبانی می‌کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقابل رژیم‌صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کرده است. ما تاکید می‌کنیم که ایران در تمامی مراحل بحران در کنار سوریه ایستاده است.
وزیر دفاع سوریه در این دیدار ضمن تشکر از جمهوری اسلامی برای حمایت از محور مقاومت، خواستار توسعه این‌حمایت‌ها شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم در استکهلم، تاکید کرد: این عمل جنون‌آمیز و گستاخانه‌ که منتهای سفاهت، جهالت و نگون‌بختی جهان غرب است؛ نشان از اوج استیصال و ناتوانی دشمنان اسلام و تکرار شیون شیاطین امروز در برابر منطق نیرومند قرآن کریم در تسخیر افکار جهانیان و گسترش سریع اسلام در جهان امروز به‌رغم تلاش‌های همه‌جانبه‌ سردمداران استکبار است.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ
بار دیگر در قرقگاه شیطان و در سایه‌ شوم حمایت دولت‌های غربی و لایه‌های قدرت‌های صهیونیستی و در ادامه ستیز سازمان‌یافته و هدفمند با ادیان الهی، گناه و معصیت نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی با مجوز رسمی کشور سوئد تکرار شد.
این عمل جنون‌آمیز و گستاخانه‌ که منتهای سفاهت، جهالت و نگون‌بختی جهان غرب است؛ نشان از اوج استیصال و ناتوانی دشمنان اسلام و تکرار شیون شیاطین امروز در برابر منطق نیرومند قرآن کریم در تسخیر افکار جهانیان و گسترش سریع اسلام در جهان امروز به‌رغم تلاش‌های همه‌جانبه سرمداران استکبار است.
گرچه دست‌های آلوده و نفس‌های ناپاک و درمانده جنود جهل به ساحت مقدس قرآن جسارت کردند اما اهل توحید می‌دانند این اقدامات پلید نه‌تنها چیزی از عظمت این گنجینه بزرگ الهی کم نمی‌کند، بلکه هرچه زمان پیش می‌رود، ثمرات و معانی بکر و نوظهوری از این باغ فرخنده به جهان عرضه می‌شود و هر گوشه از این دریای ژرف، دُرّ و یاقوت جدید و زیبایی به بازار دانش و بینش انسان امروز می‌افزاید و چراغ پرفروغ انوار مقدس آن، جهان خسته امروز و بریده از مکاتب دست‌ساز بشری را روزبه‌روز روشن‌تر می‌سازد.
از تمامی اندیشمندان و مسلمانان جهان دعوت می‌کنیم این حرکت زشت و پلید را محکوم و به سران کشورهای غربی هشدار دهند که ادامه چنین گستاخی‌های کفرآمیز و نفرت‌پراکنی‌ها، تاوان سنگینی برای آنها درپی خواهد داشت.