افتتاح نگارخانه هنر سنندج با جشنواره تجسمی فجر 

افتتاح نگارخانه هنر سنندج با جشنواره تجسمی فجر 

ساختمان نوسازی و بهسازی‌شده نگارخانه هنر سنندج، دهه‌فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اصغر دریایی با اعلام این خبر گفت: به دنبال دریافت نقطه‌نظرات و پیشنهادات تعدادی از هنرمندان نامی عرصه هنرهای تجسمی استان درخصوص نوسازی و تغییرات اساسی در نگارخانه هنر سنندج، اعتبار ویژه‌ای به این پروژه فرهنگی و هنری اختصاص یافت. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته‌، بهمن سال جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: نگارخانه و گالری هنر سنندج در پر رفت و آمدترین نقطه شهر سنندج و مشرف بر پیاده‌راه فردوسی، محلی بسیار مناسب برای برگزاری انواع نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، عرضه و فروش آثار و محصولات فرهنگی و هنری و فعالیت‌های ترویجی عرصه فرهنگ و هنر است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: هنرهای تجسمی و نمایشگاه‌های این عرصه بسیار وسیع و تأثیرگذار در انواع و اقسام هنرها، نیاز به مکانی جذاب و دارای شرایط لازم برای ارائه و نمایش آثار خویش دارد.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه‌ای برای نوسازی و تغییرات اساسی در این مکان هنری اظهار کرد: این گالری سال‌های سال محل برگزاری بهترین نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری از سوی هنرمندان نامی استان بوده است، بر این اساس نیاز بود مجددا بازسازی و با ایده‌ای نو طراحی شود.دریایی افزود: چرخه تولید، عرضه آثار فرهنگی و هنری و به طور کلی اقتصاد هنر و فرهنگ در استان کردستان دارای مشکلات و نارسایی‌های است که با افتتاح و راه‌اندازی گالری هنر سنندج، برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های آثار و محصولات هنری و فرهنگی می‌تواند بخشی از این مشکلات عرضه و فروش آثار فرهنگی و هنری را حل نماید.