حمایت پدر و مادر از کودک، سپر آنها در بزرگسالی

حمایت پدر و مادر از کودک، سپر آنها در بزرگسالی

بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که در خانواده مورد بی‌توجهی و بی‌مهری والدین‌شان قرار می‌گیرند در بزرگسالی با مشکلات روانی روبه‌رو خواهند شد.

هیچ چیزی مانند حمایت پدر و مادر از کودکان نمی‌تواند آنها را برای بزرگسالی آماده کند. منظور از حمایت انجام کارهای کودک نیست بلکه  پدر و مادر باید به گونه‌ای رفتار کنند که کودک احساس کند همیشه در خانه امنیت دارد. کودکانی که در خانواده مورد بی‌توجهی یا بی‌مهری پدر و مادر قرار می‌گیرند، نمی‌توانند در بزرگسالی افراد با اعتماد به نفسی باشند و این سبب می‌شود آنها اختلالات متعدد روانی را تجربه کنند. 
بررسی روان‌شناسان نشان می‌دهد بدرفتاری با کودکان بر طیفی از مشکلات سلامت روان، از جمله اختلالات درون‌دار (مانند افسردگی، اضطراب، خودآزاری و اقدام به خودکشی)، اختلالات برون‌دار (مانند سوء‌مصرف الکل و موادمخدر، اختلال کم‌توجهی، ‌بیش‌فعالی و مشکلات رفتاری) و روان‌پریشی تأثیر می‌گذارد. این در حالی است که پیشگیری از بدرفتاری با کودکان می‌تواند از ابتلای افراد به اختلالات روانی جلوگیری کند. بنابراین مراقبت‌هایی که از این بدرفتاری‌ها جلوگیری می‌کند نه‌تنها برای رفاه کودکان ضروری است، بلکه از رنج طولانی‌مدت افراد در نتیجه ابتلا به بیماری‌های روانی و همچنین هزینه‌های ناشی از آنها جلوگیری می‌کند.