نسخه Pdf

حقیقت کلمات 

حقیقت کلمات 

آدم‌ها رسانه‌اند. دنیا پر است از رد اثر‌های‌شان، تمام خاطراتی که در حافظه دنیا می‌ماند.

آدم‌ها با قدم زدن‌های معمولی در خیابان‌های این شهر، ذره‌ذره اثر می‌گذارند چه برسد به صفحه مجازی‌ای که در اختیار همه‌ قرار گرفته است، تعداد لایک‌های ما است که‌ میزان دوست‌داشتنی بودن و نبودن کسی را تایید می‌کند و ابر‌قدرت‌های جهانی را در شناخت سلایق هر کشوری یاری می‌رساند. هر کنش و نگاه و لبخندی که می‌زنیم، تغییرات اساسی‌ای در زندگی دیگران‌ می‌دهد و بعضی از رفتارهای‌مان برای همیشه در ذهن کسانی که کنارشان نفس می‌کشیم، باقی می‌ماند. 
رفتار انسان‌ها بزرگ‌ترین مرجع و رسانه است و امروزه آدم‌ها هستند که با رفتار‌های‌شان تصمیم می‌گیرند چه وجهه‌ای از دین و خانواده و تفکرات و عقایدشان را به تصویر بکشند.
حضرت زینب(س) رسانه است، کسی که عمق زندگی‌اش به ژرفای یک تاریخ است و بدون روایتش امروز چیزی از کربلا و آزادگی و حقیقت نمی‌ماند؛ کسی که کلماتش را تاریخ‌ساز انتخاب کرده بود و اولین خبرنگار زن جنگی بود. 
کسانی که بدون کلمات‌شان و صداهای‌شان چیزی از روایت فتح و آن روایت‌های ناب و عاشقانه جنگ ایران و عراق وجود نداشت؛ کسانی که بدون شعر‌هایشان چیزی از احوالات دوران حمله مغول‌ها نمی‌فهمیدیم و فیلمنامه یتیم‌خانه ایران که احتمالا بدون آن هیچ‌وقت از قتل‌عام میلیون‌ها ایرانی چیزی دستگیرمان نمی‌شد. آدم‌ها رسانه‌اند و هر‌کدام می‌توانند با کلمات‌شان، با بیت‌های‌شان، با مصاحبه‌های‌شان و با مستند‌های‌شان یک حقیقت رقم بزنند.

عطیه آزادی‌طلب از تهران