بدون تیتر

بدون تیتر

 براساس موافقت شورای پول و اعتبار، از امروز مرکز مبادله ارز و طلا به جای بازار متشکل ارزی، فعالیت خود را به صورت رسمی از سر خواهد گرفت.

براساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار که توسط بانک مرکزی ابلاغ شد نرخ سود تسهیلات(غیر از تسهیلات ترجیحی و قرض‌الحسنه) حداکثر ۲۳ درصد اعلام شده و هیچ بانکی حق ندارد در زمان اعطای تسهیلات، بخشی از آن را به عنوان سپرده و وثیقه نقدی مسدود کند.

اعداد و ارقام حاکی از آن است که متاهل‌های ساکن تهران برای دریافت وام مسکن باید بیش از ۱۲۰میلیون تومان و متاهل‌های ساکن در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر نیز بیش از ۸۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

هادی ساداتی، نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ابراز امیدواری کرد با حل ایراد اصلاحیه ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، امکان بهره‌مندی کارگران ساختمانی در انتظار بیمه تامین اجتماعی هرچه زودتر فراهم شود.

علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حدود ۲۵هزار میلیارد تومان سود سنواتی متعلق به سهامداران در دست شرکت‌ها بود که با پیگیری سازمان بورس تاکنون ۱۸۰شرکت قریب به 5000 میلیارد تومان از آن را بین ۳۰میلیون سهامدار توزیع کرده‌اند.

محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: باتوجه به سهم 3درصدی محصولات کیفی و با ارزش افزوده بالای فولادی در کشورمان(در مقابل سهم متوسط ۱۵درصدی تولیدات جهانی)، حرکت به این سمت و سو باید برنامه‌ریزی شود.

علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۳۷۲ طرح با اشتغال‌زایی ۱۱هزار و ۵۰۰ نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور همزمان با ایام‌ا... دهه فجر خبر داد.

محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران‌ گفت: باید استان تهران به عنوان پیشران و پیشقراول حوزه بازآفرینی فعال‌تر شود و کارها سرعت بیشتری بگیرد.

 رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: در بلندمدت سرمایه‌گذاران بورس، برنده‌ترین سرمایه‌گذاران هستند؛ اما در میان‌مدت و کوتاه‌مدت ممکن است نوسان‌هایی وجود داشته باشد.