بدون تیتر

بدون تیتر

 سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس به طرح بازگشایی حساب وکالتی برای شرکت در قرعه‌کشی خرید خودرو، اعتراض کرد و گفت: با شرط جدید خودروسازان، خودرو نصیب اقشار کم‌درآمد نمی‌شود و به دست دلالان می‌رسد. 

 محمدرضا تاجیک، از اعضای شورای‌عالی کار با اشاره به آغاز جلسات تعیین دستمزد 1402، گفت: مقرر شد نمایندگان دولتی داده‌های لازم برای محاسبه سبد معیشت را در جلسه بعدی شورای‌عالی کار ارائه دهند. 

 براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، در دهه فجر امسال ۳۷۲طرح با پیش‌بینی اشتغال ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح خواهد شد. 

 در پی انتشار آمار وضعیت اشتغال در آمریکا قیمت طلا در بازار جهانی ۵۴ دلار سقوط کرد و به ۱۸۷۶ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا حدود 3درصد پس از انتشار این آمار کاهش یافت. 

 به گزارش اتاق ایران، صاحبان صنایع نگران خارج شدن نهاده‌های تولید از دایره کالاهای مشمول کاهش حقوق گمرکی، افزایش 2000 تومانی سقف قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و افزایش 10درصدی ضرایب قیمت سوخت گاز صنایع در لایحه بودجه سال آینده هستند. 

 کیوان کاشفی، عضو هیأت‌رئیسه اتاق ایران گفت: یکی از راهکارهای افزایش صادرات ایجاد واحدهای صادراتی جدید است؛ البته با شرایط کنونی اقتصاد و بروکراسی پیچیده اداری، کار دشواری است. 

 مدیرکل دفتر امور سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: مقداری پیاز وارد کشور شده و در حال حاضر در بندر جاسک است و پس از بررسی سلامت و کیفیت آن وارد کشور خواهد شد. 

 عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از رشد 208درصدی تعیین تکلیف کالاهای در اختیار این سازمان خبر داد و افزود: 8800 میلیارد تومان کالا تا اواخر دی ماه به فروش رسیده است. 

 شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که با در پیش بودن ممنوعیت واردات فرآورده‌های نفتی روسیه، اتحادیه اروپا باید منابع جایگزین برای واردات سوخت آینده خود بیابد که ممکن است بسیار چالش‌برانگیز باشد.

 رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق، گفت: براساس پیشنهاد کمیسیون انرژی جهت شفاف‌سازی منابع بودجه، جدولی با عنوان «منابع و مصارف کل محصولات زنجیره تولید نفت و گاز با ملاحظه یارانه پنهان مبتنی بر احکام بودجه سال ۱۴۰۲» به بند (الف) این لایحه الحاق شد.
​​​​​​​
 آژانس شبکه فدرال آلمان (BNetzA) هشدار داده است که خانوارها و کسب‌وکارها در این کشور طی نیمه دوم ماه گذشته میلادی نتوانستند به میزان لازم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.