خواب زمستانی لژیونرها

وضعیت بازیکنان ایرانی در لیگ‌های خارجی بعد از جام‌جهانی

خواب زمستانی لژیونرها

می‌گویند جام‌جهانی قطر آورده‌ای برای لژیونرهای ایران نداشت. درست هم می‌گویند. اگر به وضعیت بازیکنان ایران بعد از جام‌جهانی روسیه نگاه کنید، به مراتب حال‌تان بهتر می‌شود. جامی که باعث شد بیرانوند به آنتورپ بلژیک برود، سیدمجید حسینی و وحید امیری سر از ترابزون اسپور ترکیه در آورند، علی قلی‌زاده پیراهن شارلوا را بر تن کند، سعید عزت‌اللهی عازم ردینگ انگلیس شود، مهدی طارمی به این نتیجه برسد که باید به اروپا برود و خلاصه کلی اتفاق خوب بیفتد. حالا اما تیم‌ملی شاهد انتقال بزرگی نبوده. حتی مهدی طارمی که خوش درخشید، در پورتو مانده. در این مطلب وضعیت لژیونرها را بعد از جام‌جهانی بررسی خواهیم کرد.  نکته: این مطلب پیش از بازی شب گذشته بعضی لژیونرها در لیگ‌های مختلف نوشته شده است. 

امیر عابدزاده
پونفرادینا اسپانیا

از جام‌جهانی که برگشت 4 بازی برای تیم پونفرادینا در لیگ 2 اسپانیا انجام داد که حاصلش یک برد، دو مساوی و یک شکست بود. در تمام بازی‌ها هم 90 دقیقه در زمین بود.

صادق محرمی
دیناموزاگرب کرواسی

بعد از جام جهانی سه بازی کرده که میزان دقایق حضورش اصلا رضایتبخش نیست. در مجموع 66 دقیقه در ترکیب دیناموزاگرب بود. حاصل کار او و تیمش در این سه بازی یک برد و دو مساوی شد. 

سیدمجید حسینی
کایسری اسپور ترکیه

5 بازی برای کایسری اسپور ترکیه انجام داد. 4 بازی 90 دقیقه در زمین بود  و یک بازی هم 45 دقیقه. سه بار برنده شدند و دو بار هم باختند. در یک مسابقه هم روی نیمکت نشست و اصلا به زمین بازی نرفت. بعد از جام شایعاتی درباره پیشنهادهای اروپایی به او مطرح بود ولی اتفاقی نیفتاد. 

شجاع خلیل‌زاده
الاهلی قطر

مثل کنعانی‌زادگان بعد از جام‌جهانی سه بازی در لیگ قطر کرده. هر سه مسابقه هم فیکس بوده. جالب اینجاست در همان مسابقه‌ای که کنعانی‌زادگان بازی نکرد، او هم روی نیمکت بود. ظاهرا سرمربی الاهلی اعتقاد دارد باید هر دو آنها را با هم بازی دهد. 

حسین کنعانی‌زادگان
الاهلی قطر

در لیگ قطر سه بازی انجام داده و  در تمام بازی‌ها فیکس بود و 90 دقیقه در زمین ماند. الاهلی دو برد به دست آورد و یک بازی باخت. برابر ام‌صلال برای تیمش گل زد که 3 بریک برنده شدند. در یک بازی هم غایب بود. 

سعید عزت‌اللهی
وایله دانمارک

بازیکنی که روزی همه آرزوهای بزرگی برایش داشتند بعد از جام‌جهانی قطر حتی یک بازی هم برای وایله دانمارک انجام نداده است. سعید در این تیم کلا نیمکت‌نشین است. حیف از او. 

احمد نوراللهی
شباب الاهلی امارات

از پایان جام‌جهانی تا امروز 4 بازی برای تیمش انجام داده که حاصل آن دو برد، یک مساوی و یک باخت بوده. مجموعا 321 دقیقه برای الاهلی بازی کرده است. در جام ریاست جمهوری هم 66 دقیقه در زمین بود و یک گل زیبا زد. در لیگ کاپ هم برابر الجزیره 65 دقیقه بازی کرد که در نهایت بازی را در ضربات پنالتی باختند. 

علی کریمی
کایسری اسپور ترکیه

در جام جهانی کی روش به توجه خاصی داشت. به همین دلیل با روحیه به ترکیه بازگشت و تا اینجا 7 بار برای تیمش به میدان رفته. مجموعا 324 دقیقه در زمین بوده و یک گل سه امتیازی مقابل باشاک شهیر زده است. البته یک گل هم در بازی آلانیااسپور زد که در نهایت 3 بر یک باختند. 

احسان حاج صفی
آاک آتن

جزو لژیونرهای فیکس است. بعد از جام جهانی 6 بازی برای آاک آتن انجام داد. در 5 مسابقه کامل در زمین بود و تنها در یک دیدار دقیقه 79 تعویض شد. احسان یک پاس گل هم داده.  احسان در جام حذفی هم 90 دقیقه به میدان رفت و تیمش سه بر صفر پانسریا را شکست داد. دیروز سایت «sdna» یونان خبر داد باشگاه یونانی در تلاش است تا قرارداد احسان را تمدید کند. 

سامان قدوس
برنتفورد

تنها لژیونر ایران در بهترین لیگ جهان، یعنی لیگ برتر انگلیس. او بعد از جام جهانی سه بار برای تیمش به میدان رفت. یک مساوی داشتند و دو برد مقابل وستهم و لیورپول به دست آوردند. در این سه مسابقه مجموعا 49 دقیقه در زمین بود. در جام حذفی هم 90 دقیقه برابر وستهام در زمین بود که یک بر صفر باختند. 

علی قلی‌زاده
کاسیم پاشا

تا پیش از جدایی از شارلوای بلژیک 4 بازی کرد و 158 دقیقه در زمین بود. یک باخت، دو برد و یک مساوی به دست آوردند. در دو بازی آخر شارلوا هم در لیست نبود تا شایعه جدایی‌اش تائید شود. علی به تیم کاسیم پاشا ترکیه پیوست. 

علیرضا جهانبخش
فاینورد

جهانبخش تا اینجای فصل فوتبال هلند5بازی برای تیمش انجام داده که حاصل آن چهار مساوی و یک باخت برای فاینورد بوده است. فاینورد دیشب با 2گلی که جهانبخش زد بازی 2 بر صفر باخته مقابل آیندهوون را با تساوی 2 - 2 تمام کرد. 

کریم انصاری‌فرد
اومانیا قبرس

جزو لژیونرهایی است که بعد از جام‌جهانی زیاد بازی کرد. 7 بار در ترکیب تیمش قرار گرفت. 455 دقیقه در زمین 
بود که 4برددو شکست و یک مساوی به دست آوردند. 

سردار آزمون
لورکوزن

هر چند اعلام کرد در لورکوزن باقی می‌ماند ولی روس‌ها همچنان در تلاشند او را به این کشور بازگردانند. سردار در لورکوزن اصلا موفق نبوده. از جام جهانی به بعد هم تنها دو بار برای تیمش به میدان رفت. یک بار برابر بوخوم و یک بار هم مقابل دورتموند. مجموعا 28 دقیقه در زمین بود.


میلاد محمدی
آاک آتن

همچنان مصدوم. بعد از جام‌جهانی هم برای تیمش بازی نکرده. میلاد تا اینجا تمام بازی‌ها را به خاطر مصدومیت از دست داده است.

مهدی طارمی
پورتو

چه قبل و چه بعد از جام جهانی درخشید. وقتی از قطر برگشت، دوباره آماده بود و سرحال. در این مدت 5 بار در لیگ برای پورتو به میدان رفته و 4 گل زده. یک پاس گل هم داده. در جام حذفی هم برابر آروخا دو پاس گل داد. در آلیانز کاپ هم به میدان رفت و یک گل به ثمررساند.