چرا طارمی می‌خواهد در پورتو بماند؟

با مدیر برنامه مهدی درباره ادامه کار مهدی در پرتغال

چرا طارمی می‌خواهد در پورتو بماند؟

مهدی طارمی فعلا تصمیم گرفته تا سال 2024 در پورتو بماند. این شاید پایان رویای ایرانی‌ها برای حضور ستاره خط حمله تیم‌ملی در باشگاه‌های بزرگی مثل یونایتد، لیورپول، رئال و... باشد. مهدی در فصل جاری فوتبال اروپا، بهترین روزهای عمرش را تجربه کرده. میزان آمادگی و درخشش مهدی، تا پیش از نقل و انتقالات تمام ایرانی‌ها را امیدوار کرده بود تا سرانجام به باشگاه بزرگتری نقل مکان کند. طارمی البته می‌گوید: «فراموش نکنید پورتو هم باشگاه بزرگی است. یک باشگاه بزرگ اروپایی.»

قرارداد مهدی طارمی در سال 2024 در حالی به پایان می‌رسد که وارد 32 سالگی خواهد شد و بعید است در این سن و سال باشگاه‌های نامی اروپا، بازیکن ایرانی با این سن و سال جذب کنند اما مهدی هم مثل تمام فوتبالیست‌ها می‌خواهد در اوج بماند. شاید هم او و پورتو در تابستان آینده به همکاری خود پایان دهند ولی فعلا مهدی دوست دارد در این باشگاه بماند. راز ادامه همکاری دو طرف، علاوه بر رضایت، میزان راحتی و آسایش طارمی است. او در شهر پورتو زندگی خوبی دارد. با آپشن‌های قراردادش سالانه 2.5 تا 3 میلیون یورو درآمد دارد. علاوه بر این مهدی محبوبیت فوق‌العاده‌ای در شهر دارد. طرفداران پورتو بارها از او خواسته‌اند بماند و به سایر پیشنهادها پاسخ منفی بدهد. همسر طارمی هم از زندگی در این شهر راضی است، بنابراین طبیعی بود او در نقل و انتقالات زمستانی تمرکزش را بیشتر روی ماندن بگذارد تا رفتن.  باشگاه پورتو خوب می‌داند چه الماس گرانبهایی در اختیار دارد، به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا قرارداد مهدی را تمدید کند. آنها در نقل و انتقالات پا پیش گذاشتند ولی هنوز نتوانسته‌اند با مهدی به توافق مالی برسند. علیرضا نیکومنش، مدیر برنامه مهدی می‌گوید: «بله، پورتو در تلاش است این اتفاق رخ دهد و ما قرارداد را تمدید کنیم. هنوز این اتفاق رخ نداده است. مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.» 
مهدی طارمی قصدی برای جدایی در نقل و انتقالات زمستانی نداشت؟ نیکومنش پاسخ می‌دهد: «قطعا پیشنهاد وجود داشت ولی با توجه به شرایطی که مهدی در پورتو دارد، بهترین جای ممکن برای ادامه کار همین باشگاه بود. مهدی هم تصمیم گرفت در پورتو باقی بماند. طرفداران، سرمربی و باشگاه هم علاقه‌ای به جدایی او نداشتند. بنابراین تصمیم این شد مهدی کارش را در پورتو ادامه دهد.»