درستكار در آمریكا، تیم‌ملی در زاگرب

حضور تیم ملی كشتی آزاد بدون سرمربی در كرواسی

درستكار در آمریكا، تیم‌ملی در زاگرب

تورنمنت رنكینگ كشتی آزاد در حالی از دیروز در شهر زاگرب كشور كرواسی برگزار می‌شود كه از سوی اتحادیه جهانی كشتی برنامه‌ریزی شده و تیم‌ملی ایران نیز با 6 ملی پوش به كاپیتانی حسن یزدانی در این رقابت‌ها حضور دارد.

گرچه صحبت‌های مربیان تیم‌ملی حاكی از آمادگی بالای ملی‌پوشان است اما عدم حضور پژمان درستكار، سرمربی تیم ملی در زاگرب ابهامات بسیاری را به وجود آورده است. او در یك ماه گذشته در ایران حضور نداشت و در اردوی تیم‌ملی و همچنین مسابقات قهرمانی كشور و یكی از مراحل انتخابی تیم‌ملی نیز غایب بوده است. این در حالی است كه علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون كشتی ادعا می‌كند درستكار مرخصی بدون حقوق گرفته و اگر ویزایش برسد، در زاگرب خواهد بود!

شایعه اختلاف با فدراسیون
رضا اطری، یونس امامی،علی سوادكوهی، حسن‌یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در حالی از دیروز تا 16بهمن ماه در تورنمنت زاگرب شركت می‌كنند كه بدون حضور سرمربی و با مربیان خود اباذر سلامی و احسان امینی تمرین می‌كنند. البته پیش از این فدراسیون كشتی نام درستكار و احسان امینی را به عنوان كادر فنی ایران در تورنمنت رنكینگ اعلام كرده بود اما با اعزام اباذر اسلامی به عنوان دیگر عضو كادر فنی، غیبت درستكار قطعی شد. اعضای خانواده پژمان درستكار مدت‌هاست در آمریكا حضور دارند و او هم راهی این كشور شده تا در كنار خانواده‌اش باشد. با‌این‌حال شایعه اختلاف سرمربی و رئیس فدراسیون در فضای رسانه‌ای مطرح شده است. چیزی كه علیرضا دبیر آن را صراحتا رد می‌كند. او در این باره گفت:« پژمان درستكار بعد از دو سال و نیم مرخصی بدون حقوق می‌خواست و نمی‌توانستم به او جواب رد بدهم. مربیان تیم‌ملی نه حقوق درست ‌و حسابی می‌گیرند و نه مرخصی می‌روند. من شرمنده مربیان تیم‌ملی هستم. حالا هم درستكار به دلیل مشكلات شخصی راهی آمریكا شده و فدراسیون تلاش می‌كند او را به این رقابت‌ها برساند.»
   
 رونمایی از حسن یزدانی 
گرچه قرار نیست در این تورنمنت شاهد رقابت همیشه جذاب دیوید تیلور و حسن یزدانی باشیم و تیلور غایب مهم این مسابقات است، اما یزدانی حالا پس از حدود پنج ماه بعد از كسب مدال نقره جهان در این رقابت‌ها شركت می‌كند. به گفته مربیان تیم‌ملی گرچه پژمان درستكار در این رقابت‌ها حضور ندارد اما آمادگی ملی‌پوشان بسیار بالاست و آنها در این مسابقات دوباره محك جدی خواهند خورد. احسان امینی با بیان این‌كه حسن یزدانی از همه آماده‌تر است، گفت:«با شركت در این رقابت‌ها یك تیر و دو نشان می‌زنیم؛ این اولین میدان ملی‌پوشان ما بعد از مسابقات جهانی است و اینجا محك می‌خورند تا بین حضورشان در مسابقه رسمی وقفه‌ای طولانی‌مدت نیفتد، نكته دیگر این‌كه در این مسابقه رنكینگ‌دار می‌توانند امتیاز جمع كنند. وضعیت همه تیم خوب است، اما حسن یزدانی بهتر از بقیه است. او آمادگی بدنی خوبی دارد و بعد از مسابقات جهانی تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته و به‌موقع استارت تمرینات را زده است تا شكست فینالش در مسابقات جهانی برابر تیلور را در مسابقات جهانی 2023 جبران كند.» تیم‌ملی كشتی آزاد ایران پس از این مسابقات در فروردین ماه، رقابت‌های آسیایی را پیش رو دارد. ابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون كشتی مدعی شده كه پژمان درستكار هم به زودی و پس از مسابقات زاگرب در اردوهای تیم‌ملی حضور پیدا می‌كند و كنار بچه‌ها برای ارتقای بار فنی تیم تلاش می‌كند.

3 کشتی گیر ؛ 3 فینال
در روز نخست رقابت های بین المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب هر سه نماینده کشورمان (رضا اطری، یونس امامی و حسن یزدانی) با حضور در فینال اوزان 61، 74 و 86 کیلوگرم صاحب مدال شدند. امروز نیز در رقابت‌های پنج وزن دوم، علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

یگانه عصاری - گروه ورزش