خودکفایی ارتش در نیروی زمینی و تجهیز پدافند هوایی

خودکفایی ارتش در نیروی زمینی و تجهیز پدافند هوایی

امیردریادار حبیب‌ا... سیاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی نخبگان گفت: ارتش در زمان دوران دفاع‌مقدس تجهیزات مناسبی داشت اما به مرور و با گذشت جنگ تحمیلی با کمبودهای جدی مواجه شد. با این حال با همت بلند و ایثارگری ارتشی‌ها بعد از دستور خودکفایی ارتش در تجهیزات که توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شد، حرکت‌های سازنده آغاز و کمبودهای کشور در بخش‌های مختلف جبران شد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: ایران امروز به تجهیزات با فناوری روز مجهز است و این موضوع به‌دلیل ارتباط گسترده با جامعه نخبگانی است. از سوی دیگر، حرکت‌های خوبی برای نوسازی در همه نیروهای زمینی، دریایی و پدافند هوایی و همچنین نیروی هوایی آغاز شده که به دستاوردهای زیادی نیز در همین حوزه‌ها منتج شده است.
امیر سیاری یادآور شد: امروز کشور به معنای واقعی در بخش نیروی زمینی خودکفاست و در پدافند هوایی نیز به فناوری روز دست یافته تا جایی که توان نظامی ایران حتی برای کشورهای ابرقدرت مثال زدنی است. در حوزه دریایی نیز ساخت ناوشکن‌های متعددی مانند دنا، جماران، سهند و زاگرس به‌خوبی بیانگر پیشرفت‌ها در ارتش است.