قصاص، فرجام قتل با بیل

قصاص، فرجام قتل با بیل

مرد جوانی که همکار میانسالش را با ضربه‌های بیل کشته بود، با حکم قصاص قضات دادگاه کیفری یک استان تهران رو‌به‌رو شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، در این پرونده مرد جوان متهم است شهریور سال گذشته پس از درگیری با همکار 65 ساله‌اش، او را در اتاقک نگهبانی یک ساختمان در حال ساخت در جنوب تهران کشت. صاحب ملک که پلیس را در جریان قرار داده بود در تحقیقات گفت: مدتی قبل اصغر و قاسم را برای کار در ساختمان استخدام کردم. امروز وقتی به اینجا آمدم با جسد اصغر در اتاقک نگهبانی رو‌به‌رو شدم و از قاسم خبری نبود.
قاسم تحت تعقیب قرار گرفت و پس از دستگیری به کشتن اصغر اعتراف کرد و گفت: من و اصغر همکار بودیم. شب حادثه سر موضوعی با هم درگیر شدیم. خواستم از اتاقک نگهبانی خارج شود اما فحاشی کرد. عصبانی شدم و به سمت او حمله کردم و با میله آهنی که در اتاق بود، چند ضربه به بدنش زدم. بعد با بیل چند ضربه دیگر به سرش زدم. غرق در خون روی زمین افتاد. من هم در اتاقک نگهبانی را قفل کردم و بیرون آمدم. وقتی از آنجا خارج می‌شدم‌‌، اصغر نفس می‌کشید. من قصد کشتن او را نداشتم و فکر نمی‌کردم باعث مرگش شوم.
پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و قاسم از خود دفاع کرد. مرد جوان در حالی که اولیای دم برای او قصاص خواسته بودند‌ در دفاع از خود گفت: «من و اصغر مشکلی نداشتیم اما آن شب هم وقتی با هم درگیر شدیم، فحش ناموسی داد که از کوره در رفتم . او با حرف‌هایش مرا تحریک کرد. اگر او را با میله نمی‌زدم، باور کنید خودم کشته می‌شدم. الان شرمنده فرزندان اصغر هستم.»
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش‌، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و حکم به قصاص قاسم‌دادند.