بدون تیتر

بدون تیتر

مهران محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی:«بر‌اساس شیوه جدید وام‌دهی که آن را آسان می‌کند، پوشش‌های تکمیل‌تری به سامانه اعتبار‌سنجی وارد می‌شوند. در این روش متقاضیان دریافت وام، بدون این که از قبل تسهیلاتی دریافت کرده باشند، امتیاز اعتباری می‌گیرند.»  

 بانک مرکزی عراق اعلام کرد که مبادله با یوان چین را آغاز می‌کند تا سبد ارزی متنوع‌تری را در اختیار داشته باشد. بر این اساس، برای نخستین‌بار واردات عراق از چین به یوان انجام می‌شود. تا پیش از این عراق فقط به دلار از چین واردات داشت. 

 خودروسازهای مطرح ژاپنی از موافقت خود با افزایش دستمزد کارگران خبر دادند. این افزایش‌ها، بیشترین میزان در 20 سال گذشته محسوب می‌شوند. بر این اساس ۱۲ هزار و ۵۰۰ ین معادل حدود 90 دلار به دستمزدها افزوده می‌شود. 

 بنابر اعلام صنف جایگاه‌داران کشور، سقف سوختگیری بنزین در هر نوبت با کارت‌های سوخت که در تمامی استان‌ها به جز تهران، محدود شده بود، به روال قبل بازگشت. بر این اساس، سوختگیری بنزین از کارت شخصی مجددا 60 لیتر شده است. 

 حسین اصغری، مدیرکل محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این‌که با مساعد شدن اوضاع جوی، ۲۸۰ هزار تن پیاز از استان‌های جنوبی کشور برداشت و به مرور در بازار‌های مصرف عرضه می‌شود، گفت: «به این ترتیب قیمت پایین می‌آید.» 

 بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی انگلیس اعلام کرد که تصمیم گرفته به هر نفر، سه گوجه فرنگی، فلفل و خیار بفروشد. وزیر محیط‌زیست انگلیس نیز پیشنهاد کرد: مردم شلغم بخورند. آب‌و‌هوای بد و هزینه زیاد انرژی در انگلیس این وضعیت را پدید آورده است. 

 پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از مشارکت این نهاد در طرح‌های بندری و نفتی استان بوشهر خبر داد که با توسعه میدان گلخاری، ۲۵ تا ۳۰ هزار بشکه به تولید نفت کشور اضافه می‌شود. 
​​​​​​​
 روح‌ا... عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایط حاضر که بازار تشنه خرید خودرو است و عرضه و تقاضا متناسب نیست، حذف پژو ۲۰۶ از فرآیند تولید بی‌معناست، البته احتمال دارد انتشار خبر توقف خط تولید این خودرو، تعمدی باشد.