بازداشت عوامل شهادت بسیجی

کوتاه‌ از‌حوادث

بازداشت عوامل شهادت بسیجی

عوامل شهادت امیر سحابی که از آبان امسال متواری بودند، بازداشت شدند.

اصرعتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به ایسنا گفت: درپی اغتشاشات آبان امسال در بوکان که منجر به شهادت امیر سحابی از بسیجیان سپاه پاسداران هنگام ماموریت شد، عاملان شهادت او تحت تعقیب بودند تا این‌که با گذشت چهارماه از ماجرا چهار نفر از عوامل اصلی بازداشت شدند که اقرار به حضور در محل جنایت کردند. 

حکم جلب متهم باعث مرگش شد
افرادی که حکم جلب مردی را داشتند با دیدن وی در خیابان او را بازداشت کردند تا به کلانتری منتقل کنند اما باعث مرگ وی شدند. 
سرهنگ علی رحیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان به ایسنا گفت: شامگاه چهارشنبه افرادی که سرنشینان خودروی تویوتا هایلوکس بودند به مقابل کلانتری۱۲ شهرستان زاهدان رفتند و به ماموران گفتند فردی به نام ابراهیم را که حکم جلب وی به علت اختلافات خانوادگی از سوی مقام قضایی قبلا صادر شده بود، ساعاتی قبل در خیابان کریم پور۲۳ یافتند و بازداشت کردند. وی افزود: ماموران سمت خودرو رفتند و آن مرد را در صندلی عقب خودرو بیهوش یافتند که به اورژانس اطلاع دادند. وقتی نیروهای امدادی به آنجا آمدند و موضوع را بررسی کردند، معلوم شد یک ساعت از مرگ آن مرد می‌گذرد. افرادی که این فرد را در اقدامی خودسرانه دستگیر کرده و با خود به کلانتری برده بودند، بازداشت شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 

رازگشایی از قتل زن و مرد
پنج نفر از عاملان قتل زن و مردی که اجسادشان سوخته بود، بازداشت شدند.
سردار کیقباد مصطفایی، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به سایت پلیس گفت: بیست و هفتم بهمن امسال دو جسد سوخته در منطقه لیشتر شهرستان گچساران کشف شد. ماموران پلیس آگاهی تحقیقات در این باره را آغاز کردند که معلوم شد اجساد متعلق به یک زن ۳۷ساله و یک مرد ۵۰ساله بوده که هر دو غیربومی هستند. درادامه تحقیقات و شناسایی هویت قربانیان، رد پنج نفردر قتل آنها به‌دست آمد و دو روز پیش در غرب کشور بازداشت شدند. متهمان اعتراف کردند در پی اختلاف خانوادگی آن دو را به قتل رسانده‌اند. 

بخشش قاتل پای چوبه دار
مردی که به اتهام قتل دوستش به قصاص محکوم شده بود، وقتی برای دومین بار پای چوبه دار رفت، از سوی اولیای دم به شرط پرداخت دیه بخشیده شد. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این زندانی 27 ساله شامگاه نهم خرداد سال 98 دوستش را درپی سوءظن به رفتارهایش در یکی از بوستان‌های جنوبی تهران به قتل رسانده بود. پرونده‌اش باصدور قرار جلب به دادرسی به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. والدین مقتول در جلسه محاکمه برایش قصاص خواستند. متهم به قتل که پشیمان بود در دفاع از خود گفت:  تصور می کردم مقتول با خواهرم ارتباط پنهانی دارد به همین خاطر با او قرار گذاشتم اما منکر این رابطه شد و من هم با برداشتن چاقو از مغازه ای او را زدم.متهم حکم قصاص گرفت که این رای از سوی قضات شعبه 51 دیوان‌عالی کشور تایید شد و پرونده نزد امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام کیفری دادسرای جنایی تهران ارسال شد. سه ماه قبل مرد اعدامی پای چوبه دار رفت تا حکم وی اجرا شود که با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا در حالی که طناب دار برگردنش انداخته شده بود، اولیای دم مهلت یک‌ماهه برای جلب رضایت دادند. چند روز پیش دوباره در زندان پای چوبه دار رفت که این بار تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران نتیجه داد و والدین مقتول به شرط دریافت دیه، قاتل فرزندشان را بخشیدند. بخشی از پول دیه از سوی خانواده و نیکوکاران جمع‌آوری و به خانواده مقتول پرداخت شد. قرار است بقیه پول نیز جمع‌آوری و پرداخت شود.