گوشی‌قاپی با پابند الکترونیکی

تلنگر

گوشی‌قاپی با پابند الکترونیکی

پسر 20ساله سابقه‌دار که با پابند الکترونیکی گوشی‌قاپی می‌کرد، هنگام فرار از صحنه آخرین سرقتش داخل جوی آب افتاد و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، دو روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های جنوب تهران متوجه قاپیدن موبایل مرد جوانی توسط موتورسواری شدند. ماموران به تعقیب سارق پرداختند که او تعادلش را از دست داد و داخل جوی آب افتاد و بازداشت شد. در بازرسی از  او دو گوشی سرقتی نیز کشف شد. با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد او با پابند الکترونیکی آزاد بوده است. با دستور محمد ولدی بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی تهران ادامه پیدا کرد. متهم در بازجویی‌ها گفت: درسم را نیمه‌تمام رها کردم اما نتوانستم کار خوبی پیدا کنم. با چند سارق دوست شدم و گوشی‌قاپی می‌کردم. چند بار دستگیر و روانه کانون شدم. اوایل مالباختگان دل‌شان به حالم می‌سوخت، رضایت می‌دادند و آزاد می‌شدم اما در مراحل بعدی خانواده‌ام رد مال‌هایم را پرداخت می‌کردند. آخرین بار 100 میلیون تومان از رد مالم باقی مانده بود که با قرار وثیقه بیرون آمدم. براساس حکم دادگاه پابند به پایم وصل کردند. در یک محدوده خاص می‌توانستم تردد کنم و از شهر نمی‌توانستم خارج شوم. متهم ادامه داد: به هر دری زدم نشد پول جور کنم به همین دلیل دوباره سرقت‌هایم را شروع کردم. از اوایل زمستان امسال با تعقیب مردم در خیابان به آنها نزدیک شده و با قاپیدن گوشی‌ها فرار می‌کردم. روز آخر هم در یک ساعت هفت گوشی را به سرقت برده و در حال فرار بودم که در تعقیب ماموران افتادم داخل جوی آب و پنج تا از گوشی‌های سرقتی‌ام را آب برد و بعد بازداشت شدم. 

مرگ عجیب دختر معلول و برادرش
دختر معلول و برادرش به طرز مشکوکی جان باخته و پلیس را در برابر معمایی قرار دادند. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 12ظهر نهم اسفند امسال یکی از ماموران کلانتری سلیمانیه با وحید ناصری، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از مرگ مشکوک دختری 37ساله در خانه پدری او خبر داد. با دستور قضایی تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا به خانه مورد نظر اعزام شدند. آنها در بررسی‌های اولیه از آن خانه متوجه به‌هم ریختگی در خانه شدند. معلوم شد دختر 37ساله معلول بوده که جسدش را مددکاران بهزیستی پیدا کردند. این در حالی بود که برادرش نیز نیمه‌جان در نزدیکی او افتاده بود. این مرد با کمک امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافت. مددکاران بهزیستی وقتی متوجه غیبت این دختر شدند، به خانه‌شان آمده و با جسدش رو‌به‌رو شدند. شواهد احتمال مرگ دختر جوان با قرص را مطرح کرد. این در حالی است که برادرش نیز ظهر دیروز جان باخت. با مرگ این مرد روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و تحقیقات برای رازگشایی از مرگ این خواهر و برادر ادامه دارد.

قطع 2 دست با مواد محترقه
دو دست نوجوان 15‌ساله روانسری بر اثر انفجار مواد محترقه قطع شد.
به گزارش ایلنا، اکبر آزادی، مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه در این باره گفت‌: شامگاه سه‌شنبه وقوع انفجار مواد محترقه به اورژانس گزارش شد که نیروهای امدادی در آنجا حاضر شدند و پی بردند نوجوان 15‌ساله‌ای در حال ساخت اکلیل سرنج بوده که بر اثر انفجار این مواد دچار مصدومیت شده است. در کنار سوختگی شدید سر و صورت، هر دو دست این نوجوان از ناحیه مچ قطع شد. او در بیمارستان بستری و تحت درمان است.