نسخه Pdf

اشتباه عجیب مایکروسافت

اشتباه عجیب مایکروسافت

مایکروسافت بار دیگر به‌طور تصادفی به‌روزرسانی ویندوز11 را به رایانه‌های شخصی با سخت‌افزار پشتیبانی‌نشده ارائه کرد. کاربر توییتر PhantomOcean3 در اوایل این هفته متوجه این اشتباه شد، جایی که مایکروسافت اعلان‌های تمام صفحه را روی سخت‌افزار پشتیبانی‌نشده نشان می‌داد.

مایکروسافت اکنون این اشتباه را توضیح داده و خاطرنشان کرده است رایانه‌های شخصی که حداقل شرایط لازم برای ویندوز11 را برآورده نمی‌کنند، قادر به تکمیل ارتقا نیستند. مایکروسافت در یادداشت پشتیبانی توضیح می‌دهد: «برخی دستگاه‌های سخت‌افزاری شرایط سخت‌افزاری ویندوز 10 و 11 را  ندارند و به‌روزرسانی نادرستی به ویندوز11 ارائه شد. این دستگاه‌ها حداقل شرایط لازم را برای اجرای ویندوز11 برآورده نمی‌کنند. دستگاه‌هایی که با این مشکل مواجه شده‌اند قادر به تکمیل فرآیند نصب ارتقا نیستند.»
مایکروسافت سال گذشته با ارائه به‌روزرسانی ویندوز11 به رایانه‌های شخصی که به‌طور رسمی پشتیبانی نمی‌شدند، مشکل مشابهی داشت. این تصادف در واقع به آن رایانه‌های شخصی بدون پشتیبانی اجازه ارتقا داد اما یک بار دیگر حداقل الزامات سخت افزاری بحث برانگیز سخت افزاری جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت را برجسته کرد. ویندوز11 رسما به پردازنده‌های نسل هشتم قهوه لیک یا Zen2 اینتل و بالاتر نیاز دارد در حالی که راه‌های آسانی برای نصب ویندوز11 روی پردازنده‌های پشتیبانی‌نشده وجود دارد، مایکروسافت در حال آزمایش واترمارک جدید دسکتاپ روی سخت‌افزار پشتیبانی‌نشده است. این اشتباه اخیر فقط چند هفته قبل از این بود که انتظار می‌رود مایکروسافت بهبودهای بیشتری را در ویندوز11 ارائه کند. در یک به روز رسانی که در مایکروسافت به عنوان Moment2 نامیده می‌شود، مایکروسافت در حال آماده شدن برای اضافه کردن یک کادر جست‌وجوی کامل به نوار وظیفه است و جست‌وجو را در نوار وظیفه بهبود می‌بخشد. منوی استارت، یک نوار وظیفه بهینه شده برای تبلت اضافه کنید و یک سینی سیستم بازطراحی شده را راه‌اندازی کنید.