نسخه Pdf

تعویض صفحه نمایش در ۲۰دقیقه

نوآور

تعویض صفحه نمایش در ۲۰دقیقه

شرکت سازنده گوشی‌های نوکیا با G22، گوشی‌ای که تا حدی با iFixit توسعه یافته و می‌تواند برای برخی تعمیرات خود سرویس‌دهی شود، یک گام جدی برداشته است.

با راهنمای گام به گام، صاحبان می‌توانند کارهایی مانند تعویض صفحه نمایش را حدود 20دقیقه انجام دهند. نوکیا همچنین یک پلاستیک صد‌در‌صد بازیافتی برای گوشی تهیه کرد که در بسته‌بندی پایدار ارسال می‌شود. آدام فرگوسن، رئیس بازاریابی محصول HMD Global در یادداشتی برای مطبوعات گفت: «مردم برای دستگاه‌های پایدار و باکیفیت ارزش قائل هستند.» iFixit این حرکت را ستود و آن را «گامی در مسیر درست» خواند. اکثر مردم احتمالا در طول زندگی خود صفحه گوشی را شکسته‌اند. انجام تعمیرات رسمی توسط کارشناسان به زمان و هزینه نیاز دارد. HMD Global نگفته است که تعویض نمایشگر چقدر هزینه دارد اما مطمئنا کمتر از هزینه تعمیر متوسط نمایشگر آیفون خواهد بود. نوکیا همچنین در حال گسترش پشتیبانی از این گوشی است. با سه سال گارانتی عرضه می‌شود و سه سال به‌روز‌رسانی امنیتی دریافت می‌کند. این گوشی با اندروید 12 عرضه می‌شود و دو به‌روز‌رسانی کامل سیستم اندروید را دریافت خواهد کرد. 

۱۳هزار ماهواره برای رقابت با استارلینک
محققان می‌گویند چین قصد دارد یک شبکه ماهواره‌ای عظیم در مدار نزدیک زمین بسازد تا خدمات اینترنت را به کاربران سراسر جهان ارائه دهد تا با استارلینک رقابت کند.  به گفته تیمی به سرپرستی دانشیار پروفسور Xu Can از دانشگاه مهندسی فضایی ارتش آزادیبخش خلق،  این پروژه با نام رمز «GW» در پکن است اما مشخص نیست که این حروف چیست. ژو و همکارانش در مقاله‌ای درباره اقدامات ضد‌استارلینک که در ژورنال چینی Command Control and Simulation در 15فوریه منتشر شد، گفتند که صورت فلکی GW شامل 12 هزار و 992 ‌ماهواره متعلق به گروه تازه تاسیس شبکه ماهواره‌ای چین است. برنامه پرتاب این ماهواره‌ها ناشناخته باقی مانده است اما این تعداد با مقیاس شبکه برنامه‌ریزی شده اسپیس‌ایکس با بیش از 12 هزار ماهواره تا سال 2027 رقابت خواهد کرد. محققان گفتند که ماهواره‌های چینی می‌توانند در «مدارهایی که صورت فلکی استارلینک هنوز به آنها نرسیده است» قرار گیرند و افزودند که آنها «فرصت‌ها و مزایایی را در ارتفاعات مداری دیگر به‌دست خواهند آورد و حتی استارلینک را سرکوب خواهند کرد.» به گفته آنها، ماهواره‌های چینی می‌توانند به محموله ضد‌استارلینک برای انجام مأموریت‌های مختلف از‌جمله انجام «مراقبت طولانی‌مدت ماهواره‌های استارلینک» مجهز شوند.

جلسه دادگاه در متاورس!
پس از این‌که کلمبیا اولین دادگاه قانونی خود را در دنیای مجازی برگزار کرد، نقطه‌عطف دیگری برای متاورس مشخص شد. در 15 فوریه، دادگاه اداری واقع در شهر سانتا مارتا در دریای کارائیب ـ در شمال کشور ـ یک جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده‌ای علیه وزارت دفاع کلمبیا و پلیس ملی را در متاورس برگزار کرد. قاضی دادگاه، ماریا ویکتوریا کوئینونز، درخواست مستقیم شاکی را برای نگه‌داشتن مخاطبان عمومی در متاورس پذیرفت که توسط متهم نیز پذیرفته شد. در طول جلسه استماع، کوئینونز تأکید کرد که متاورس امکان یک تعامل واقعی را فراهم می‌کند و استفاده از فناوری غوطه‌ور با هدف کارآمدتر کردن پرونده‌ها، رویه‌ای امکان‌پذیر است، زیرا اجازه می‌دهد افراد را در همان فضای مجازی بیاورند، حتی زمانی که از نظر فیزیکی در جای دیگری هستند. قاضی که از طریق آواتار خود صحبت می‌کرد، به آنها در جلسه گفت که در دادگاه من تنهاست؛ همکارانم در دفتر خود هستند، وکیل‌مدافع در خانه اوست و سایر وکلا در محل خودشان هستند؛ جایی که برای اتصال انتخاب کرده‌اند.  دادگاه کلمبیا میزبان جلسه حقوقی در اپلیکیشن مشارکتی مجازی رایگان که توسط متا توسعه یافته بود به گروهی از افراد در متاورس اجازه می‌دهد تا در یک فضای مجازی از طریق آواتارهای مربوط به خود ملاقات کنند.
ضمیمه کلیک