نسخه Pdf

تعاملات تاثیرگذار در فعالیت‌های ساترا

محمد شهبازی، مدیر پلتفرم «تصویر ستاره هنر» در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

تعاملات تاثیرگذار در فعالیت‌های ساترا

نمایشگاه رصتا فرصت خوبی برای گروهی از مردم علاقه‌مند به حوزه صوت و تصویر فراگیر است که بتوانند با پلتفرم‌هایی که تولید محتوای فرهنگی و هنری دارند آشنایی بیشتری پیدا کنند.

از‌جمله پلتفرم‌هایی که تولید فیلم و سریال و انیمیشن می‌کنند و حوزه آنها خانواده است. فراهم شدن چنین فضایی هم برای شرکت‌کننده‌ها و هم برای بازدید‌کننده‌ها می‌تواند اتفاق خوبی باشد. یکی از پلتفرم‌هایی که برای خانواده‌ها تولید محتوا می‌کند، «تصویر ستاره هنر» است که در این نمایشگاه حضور دارد و تلاش کرده نظر بازدید‌کننده‌ها را به غرفه خود جلب کند. به بهانه بررسی این نمایشگاه با محمد شهبازی، مدیرعامل تصویر ستاره هنر گفت‌وگو کردیم. 

 ساترا سعی دارد با برگزاری نمایشگاه رصتا، از پلتفرم‌هایی که طبق قوانین و مقررات فعالیت می‌کنند، حمایت کند. محمد شهبازی، مدیرعامل تصویر ستاره هنر در گفت‌وگو با جام‌جم در‌خصوص نگاه‌های حمایتی ساترا از پلتفرم‌ها در این نمایشگاه می‌گوید: فرآیند نمایشگاه یک فرآیند سنتی است که سال‌هاست در همه جای دنیا در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف انجام می‌شود. اما در کشور ما ساترا برای نخستین‌بار اقدام به برگزاری چنین نمایشگاهی می‌کند. امیدواریم این فرآیند همچنان روند هوشمندانه‌ای داشته باشد؛ چون برای شرکت‌کننده‌ها و بازدیدکننده‌ها فرصت خوبی است که در این فضا حضور پیدا کرده و تعاملات خوبی با هم داشته باشند.
وی ادامه می‌دهد: در بحث سرمایه‌گذاری و حمایتی هم برگزاری این نمایشگاه توانست اثرگذار باشد. واقعیت این است با توجه به نگاهی که ما در حوزه تکنولوژی و آی‌تی و محتوای فرهنگی داریم، احساس‌مان بر این است که شاید در سال‌های بعد این فرآیند شکل‌های دیگری پیدا کند. اما برای نخستین گام حرکت بسیار موثری است. شهبازی با ارائه توضیحی درباره فعالیت‌های «تصویر ستاره هنر» هم بیان می‌کند: ما یک پلتفرم VOD هستیم که در حوزه سریال، آموزش و انیمیشن محصول تولید می‌کنیم و محور فعالیت‌مان کانون خانواده است. یعنی هم بچه‌‌ها را شامل می‌شود که قطعا نگاه جدی‌تر و حساس‌تری نسبت به این گروه سنی داریم و هم برای خانواده‌ها تا صرفا جنبه سرگرمی نداشته باشد و بحث آموزش را هم در تولیدات‌مان مدنظر داریم؛ ضمن این‌که تعهدی داریم مبنی بر این‌که کار کودک را در سبد تولیدات محتوایی‌مان به‌صورت ویژه داشته باشیم و به آن بپردازیم. از طرفی در کنار تولید، در بحث تامین هم حرکت می‌کنیم و از دوستانی که در بازار تولید کرده‌اند هم خرید می‌کنیم؛ چرا که اعتقادمان بر این است که حوزه سرمایه‌گذاری باید در بحث تولیدات محتوای سریالی جلو برود و این کمکی است که از سمت ما برای خرید محتوا اتفاق می‌افتد و می‌تواند کمک کند تا این چرخه متوقف نشود. چون اگر نگاه‌مان منحصرا به قضیه تولید باشد و صرفا محصولات تولید شده خودمان را توزیع کنیم، احتمالا در آینده به یک نقص در بحث کیفی می‌رسیم.وی درباره برنامه‌هایی که برای تعامل بیشتر با کاربران دارد هم توضیح می‌دهد: ما در نمایشگاه تلاش‌مان این بود که بسته‌های اشتراکی و یک سری تخفیفات برای کاربران در‌نظر بگیریم. شهبازی نمایشگاه را فرصت خوبی برای تعامل با رقبا و سایر شرکت‌کننده‌ها می‌داند و در این‌باره می‌گوید: با توجه به فعالیت‌های جنبی که ساترا در این نمایشگاه در‌نظر گرفته بود، به‌خصوص برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، به‌نظرم نمایشگاه فوق توانست در زمینه تعاملات موثر واقع شود.