اکران سریال سمی در شهرهای جدید

اکران سریال سمی در شهرهای جدید

اولین روز هفته در حالی آغاز شد که حملات گسترده با‌عامل ناشناخته به مدارس دخترانه در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه دارد و تعدادی از دانش‌آموزان با علائم مسمومیت به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.

روز گذشته، مدارس نقاط جدیدی ازکشور مانند پاکدشت، شهرک شریعتی، اسلامشهر، عبدل‌آباد، صفادشت و شهریار در استان تهران، اسلام‌آباد درکرج، کوآر در فارس، رشت، کبودرآهنگ، همدان، تبریز با دو دبیرستان دخترانه، بجنورد، سمیرم، اراک، لاهیجان، ارومیه، خوزستان و زنجان، مثل چهارشنبه هفته‌ گذشته هدف حمله با عامل مسموم‌کننده قرار گرفتند.  در پاکدشت، 60دانش‌آموز مسموم شدند که بنا بر اعلام دادسرای منطقه، تحقیقات برای شناسایی عاملان آن ادامه دارد. در مدارس همدان هم77دانش‌آموز دچار مسمومیت شدندکه به‌گفته سخنگوی علوم‌پزشکی این استان، از این تعداد، 33دانش‌آموز متعلق به مدرسه علاقبندیان بودند که به جز تعداد کمی، بقیه مرخص شده‌اند.44 نفر هم، دانش‌آموزان مدرسه فاطمه زهرا بودند که 13نفر در بیمارستان تحت نظر قرار دارند. در هفتکل خوزستان 10‌دانش‌آموز، در ارومیه 30دانش‌آموز، در مدرسه امامت پاکدشت 60دانش‌آموز، در بهارستان 12دانش‌آموز و در مدرسه بانوامین شهر حنای سمیرم 9دانش‌آموز مسموم شدند. به گفته یکی از دانش‌آموزان در ارومیه، قبل از مسمومیت، دانش‌آموزان بوی لاستیک سوخته و بادام تلخ حس‌کردند و یکی از همسایگان هم ‌گفته ‌بود بویی شبیه سمپاشی در فضا پیچید، اما کسی را ندیده‌است. در همین حال، خبری در فضای مجازی منتشرشد که بر اساس آن یک دانش‌آموز در پاکدشت تهران به دلیل مسمومیت جان خود را از دست داده که تکذیب اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران را به همراه داشت. 
مهرداد ویس‌کرمی، عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌ دیروز در واکنش به ادامه سریال مسمومیت‌ها گفت:«این کار شیطنت بوده و بیشتر آرامش روانی جامعه را هدف گرفته‌است. قصد دارند با اقداماتی ایذایی، وضعیت روانی خانواده‌ها و جامعه را به هم بریزند و مدارس و دانشگاه‌ها را که نتوانستند در اغتشاشات تعطیل کنند، این بار به نوع دیگری و با دخالت خانواده‌ها به تعطیلی بکشانند.  آزمایش‌هایی روی ترکیباتی که در محیط پیدا کرده‌اند، انجام شده که هنوز نتایجش نهایی نشده‌است، اما مسمومیت‌های ایجاد شده خفیف است و خدارا شکر به مرگ منجر نشده و بیشتر از نوع استنشاقی است. به عنوان پزشک عرض می‌کنم که جای نگرانی نیست. برخی شایعه می‌کنند گازها شاید در آینده اثراتی داشته‌باشد و... اصلا این‌طور‌نیست.‌»