داماد قاتل پای میز محاکمه

تلنگر

داماد قاتل پای میز محاکمه

مرد میانسال که پدرزن سابقش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، در حالی به‌زودی محاکمه می‌شود که اولیای‌دم برای او قصاص خواسته‌اند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه دوازدهم دی ماه سال گذشته و با گزارش تیراندازی در یکی از خیابان‌های فشافویه در جنوب تهران آغاز شد. ماموران با حضور در محل تیراندازی با مرد 60ساله‌ای رو‌به‌رو شدند که هدف گلوله قرار گرفته بود. او سریع به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات جان باخت.  در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد، عامل این تیراندازی مرگبار داماد سابق مقتول است. مرد جوان به نام حمید تحت تعقیب قرار گرفت تا این‌که دو ماه بعد با مراجعه به ماموران خود را تسلیم کرد و اسلحه و هشت گلوله را تحویل ماموران داد.  متهم در جریان تحقیقات درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: «هفت سال قبل با همسرم ازدواج کردم و از همان ابتدا اختلاف و درگیری داشتیم. دو سال قبل به خاطر این درگیری‌ها جدا شدیم و حضانت تنها پسرمان با همسرم بود. او اجازه نمی‌داد پسرمان را ببینم. در این مدت پدرزنم مرا بارها تهدید به قتل کرد. من هم به خاطر ترسم یک کلت کمری را از غرب کشور هشت میلیون تومان خریدم. آخرین‌بار مقابل خانه پدرزنم رفته بودم تا پسرم را ببینم‌. وقتی پدرزنم مقابل درآمد با من درگیر شد و چاقو کشید. من هم اسلحه‌ای که همراه داشتم بیرون آوردم و شلیک کردم. باور کنید قصد کشتن پدرزنم را نداشتم. بعد از جدایی از همسرم معتاد شدم و آن روز هم حالت طبیعی نداشتم. بعد از شلیک فرار کردم و در این مدت در بیابان‌های اطراف تهران بودم تا این‌که متوجه مرگ پدرزنم شده و خودم را تسلیم کردم.»
پس از بازسازی صحنه قتل و تکمیل تحقیقات برای متهم از سوی قاضی شعبه 102 دادگاه عمومی فشافویه کیفرخواست صادر شد و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. متهم به‌زودی در شعبه یازدهم محاکمه می‌شود. این درحالی است که اولیای‌دم برای او قصاص خواسته‌اند.

شلیک قاچاقچیان به 2 سرباز
دو سرباز در جریان تیراندازی قاچاقچیان مواد‌مخدر در رودبار جنوب زخمی شدند و متهمان فرار کردند. به گزار‌ش جام‌جم، شامگاه جمعه ماموران گشت کلانتری ۱۲ شهرستان رودبار جنوب هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شدند و قصد متوقف کردن آن را داشتند که سرنشینان مسلح آن به سمت ماموران تیراندازی کردند‌. در این ماجرا دو سرباز از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله اشرار قرار گرفتند و در ادامه با موضع‌گیری دیگر نیروی این تیم، اشرار مسلح با برجای گذاشتن خودرو از محل متواری شدند. دو سرباز زخمی در بیمارستان بستری شدند‌. در بازرسی از خودروی توقیف شده ۶۰۷ کیلوگرم تریاک کشف و قاچاقچیان فراری ‌تحت تعقیب قرار گرفتند. 

کلاهبرداری با خودروهای تصادفی 
زن و مردی که با بازسازی خودرو‌های تصادفی آن را به‌عنوان خودروی سالم فروخته و از مردم کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شدند.
سرهنگ سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به خبرگزاری صداوسیما گفت‌: اوایل خرداد امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری مبنی بر فروش خودرو پژو ۲۰۷ تصادفی به جای خودروی سالم و فاقد رنگ، در اختیار اداره مقابله با جعل و کلاهبرداری پایگاه دوم آگاهی قرارگرفت. در جریان تحقیقات معلوم شد که مالباخته با فروشندگان از طریق سایت‌های اینترنتی خرید و فروش کالا آشنا شده بود. پس از انجام معامله و واریز مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، متوجه تصادفی بودن خودرو شده بود که بعد از آن، زن و مرد فروشنده پاسخگوی وی نبودند. متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و چند روز پیش بازداشت و تاکنون به پنج فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند. کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری‌ها را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.  

پایان 18 سال فرار قاتل 
مردی که 18‌سال قبل با ریختن بنزین روی پسری، وی را به آتش کشیده و به قتل رسانده و متواری شده بود، بازداشت شد. به گزارش جام‌جم، سرهنگ فرشید زینلی، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در این باره گفت‌: سال‌83 مردی با پسری 19‌ساله در شهرستان مرودشت درگیر شده و با پاشیدن بنزین روی پسر جوان، او را به آتش کشید و باعث مرگش شد. قاتل از آن موقع متواری و پرونده همچنان در اداره پلیس و مرجع قضایی مفتوح بود‌. تا این‌که دیروز رد قاتل فراری بعد از 18سال به‌دست آمد و معلوم شد وی که 43ساله است در خانه‌ای در شیراز به‌سر می‌برد‌. ماموران با هماهنگی قضایی به آنجا رفتند و او بازداشت شد.