بازداشت قاتل سازنده واکسن کرونا

بازداشت قاتل سازنده واکسن کرونا

جسد سازنده واکسن کرونا «اسپوتنیک وی» در حالی که با کمربند خفه شده بود در آپارتمانش کشف و قاتل او که سارق سابقه‌داری است، بازداشت شد.

به گزارش نیوز، اندره بوتیکوف، ۴۸ساله و دانشمند برجسته روس که واکسن اسپوتنیک 5 را ابداع کرد در جریان درگیری با یک مهاجم در خانه‌اش با کمربند به قتل رسید. جسد این دانشمند روز پنجشنبه در آپارتمانش در مسکو پیدا شد. مقامات پلیس مسکو می‌گویند، آثار خفگی روی گردن قربانی و همچنین جراحات چاقو و خراشیدگی روی بدن وی دیده شده است. 
کمیته تحقیقات روسیه، تحقیقات و بازرسی‌های مربوط به این قتل را از لحظه گزارش حادثه، آغاز کرده است. در همین رابطه مردی ۲۹ساله‌ دستگیر و متهم به قتل این ویروس‌شناس برجسته، در جریان درگیری بر سر پول شده است. رسانه‌های روسیه مظنون را «الکسی زد» اعلام و او را یک محکوم سابقه‌‌دار معرفی کردند که ۱۰ سال به اتهام اقدامات نامشروع در زندان بوده و به‌تازگی آزادشده و برای سرقت به خانه این دانشمند رفته و او را کشته است. 
بنا بر این گزارش، بوتیکوف از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان ویروس‌شناس در مرکز «تحقیقات ملی گامالیا» کار می‌کرد و به ساخت واکسن روسی اسپوتنیک وی کووید کمک کرد.