خودکشی آمریکایی

پرسه

خودکشی آمریکایی

«خودکشی» یکی از بحران‌هایی است که همواره ارتش آمریکا در دهه‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ بحرانی که به موازات مداخله‌جویی و نظامی‌گری‌های واشنگتن در نقاط مختلف جهان تشدید شده‌ است.

در سال 2022 بیش از 500 مورد خودکشی در بین نظامیان آمریکایی گزارش و ثبت شده است. در بین اعضای خانواده نظامیان نیز خودکشی تصاعدی بود و در سال گذشته به 200 مورد رسید. وزارت دفاع آمریکا به دلیل آمارهای صعودی یک کمیته تحقیقاتی تشکیل داد. بر اساس نتایج تحقیقات انجام‌شده، اکثر خودکشی‌ها با استفاده از سلاح گرم رخ می‌دهد. نظامیان آمریکایی می‌توانند به راحتی از فروشگاه‌های پایگاه نظامی، سلاح گرم خریداری کنند. یکی از توصیه‌های کمیته تحقیقاتی، تشدید قوانین حمل سلاح از سوی نظامیان آمریکایی است. 

زندگی ادامه دارد
 هر چند مرگ تلخ پیروز در هفته گذشته برخی را از وضعیت حیات وحش ایران ناامید کرد اما حالا دو توله‌یوز دیگر یعنی آذر و توران در آستانه 100 روزگی قرار دارند. منطقه حفاظت‌شده یا ذخیره‌گاه زیست‌کره توران در استان سمنان، در سال ۵۱ با عنوان «منطقه حفاظت‌شده» معرفی و در سال ۵۵ مرکز آن به پناهگاه حیات‌وحش ارتقا یافت. اکنون در این منطقه حفاظت‌شده، علاوه بر ۲۰ گونه جانوری مختلف، «یوزپلنگ آسیایی» به عنوان یکی از مهم‌ترین گونه‌های جانوری نگهداری می‌شود. فیروز، ایران و دلبر از گذشته در این سایت نگهداری می‌شدند. از اواخر بهمن آذر و توران، دو توله یوزپلنگ جدید که آذر سال‌جاری توسط چوپانی در منطقه پیدا شده بودند نیز به این سایت منتقل شدند و امروز در آستانه ۱۰۰ روزگی قرار دارند.