بخشش در آستانه نیمه شعبان

9قاتل با گذشت اولیای دم آزاد شدند

بخشش در آستانه نیمه شعبان

9 مرد که به اتهام قتل در جنایت‌هایی جداگانه به قصاص محکوم شده بودند‌، در آستانه نیمه شعبان با گذشت اولیای دم بخشیده و هفت نفر‌شان دیروز آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، دیروز هفت نفر از 9 محکوم به قصاص بخشیده شده‌ از زندان رجایی‌شهر کرج‌ به سالن جلسات صلح و سازش دادسرای جنایی تهران‌ منتقل شدند تا از آنجا آزاد شوند.

ابتدای جلسه محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران درباره عفو و بخشش حرف زد و گفت‌: در سال جاری برای 42 زندانی محکوم به قصاص رضایت گرفتیم و امیدواریم در سال آتی به کمک هنرمندان، نیکوکاران و صلح‌یاران دادسرا بتوانیم برای زندانیان بیشتری رضایت بگیریم.  

اولین زندانی بخشیده شده مردی میانسال بود که دکترای حقوق داشت. او دفتردار بود اما بر سر معامله یک ملک، مردی را شش سال قبل به قتل رساند.

دومین زندانی سهیل 34 ساله بود که از 14 سال قبل در زندان بود و بعد از آزادی‌اش گفت‌: با دوستان ناباب گشتم و سارق محموله فرش شدم. راننده نیسانی را در جریان یکی از سرقت‌ها چاقو زدم که فوت کرد. ‌سال‌های جوانی‌ام در زندان تباه شد. در هر ملاقات با خانواده‌ام تصور می‌کردم به زودی اعدام می‌شوم و آنها را نمی‌بینم. دوبار پای چوبه‌دار رفتم و در این سال‌ها اعدام 40 نفر را دیدم. دعای مادرم جواب داد و دختر مقتول سرانجام رضایت داد.

سومین زندانی، جوان فوتبالیستی بود که دوستش را چهارسال قبل کشته بود. او نیز بعد از آزادی گفت‌: در یکی از تیم‌های فوتبال تهران سال‌ها در پست‌های مختلف بازی کردم. اعتیادم باعث شد مربی‌ام اخراجم کند و از فوتبال کنار بروم‌. دوستم را سر اعتیادم کشتم. می‌خواهم بعد از آزادی دوباره فوتبالم را شروع کنم و یک روز لژیونرشوم و علاوه بر آن در تیم‌ملی بازی کنم.

چهارمین زندانی بخشیده شده‌، مرد بوکسوری بود که چهار سال قبل دختر جوانی را به قتل رساند و زندانی شد که او هم توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند.
پنجمین اعدامی بخشیده شده مردی میانسال بود که هفت سال قبل چون نتوانسته بود سه ماه کرایه را بپردازد‌، با زن صاحبخانه درگیر شده و او را هول داده بود که باعث مرگ وی شد و به زندان افتاد..

ششمین زندانی بخشیده شده بعد از آزادی‌اش گفت‌: ‌سه سال قبل اشتباهی مردی را به جای برادرم در پاتوق او کشتم. دوبار دست به خودکشی زدم که ناکام ماندم. پدرم در این سال‌ها از غصه سکته کرد و خانه‌نشین شد. مادرم تنها امیدم بود و دلداری‌ام می‌داد.

هفتمین اعدامی بخشیده شده‌، سالها مدیر تدارکات موسسه فیلمسازی بود. او گفت: هفت سال و دو ماه پیش با پسر همسایه‌مان دعوایم شد و او را با چوبدستی زدم که مرگ مغری شد و اعضای بدنش را اهدا کردند. از همان روز اول در زندان برایش نماز خواندم. در زندان 300 کتاب مختلف خواندم.اولیای دم بی هیچ چشمداشتی  مرا بخشیدند.  

هشتمین اعدامی بخشیده شده چند روز پیش آزاد شد و نهمی در زندان قزلحصار قرار است از آنجا آزاد شود.