مرد همسرکش در برابر  درخواست قصاص و بخشش

مرد همسرکش در برابر درخواست قصاص و بخشش

مرد شیشه‌ای‎‌که پس از قتل همسرش به تبریز فرارکرده بود، در حالی پشیمان پای میز محاکمه ایستاد که پدر و مادر مقتول برای او درخواست قصاص ‌کرده‌اند. متهم در دادگاه سعی داشت قتل را تحت تاثیر موادمخدر نشان دهد که این ادعایش با اعتراض پدرزنش رو‌به‌رو شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، پرونده زندگی مقتول، 21فروردین امسال و زمانی بسته شد که صدای شلیک گلوله از طبقه سوم یک آپارتمان در جنوب تهران، سکوت محله را شکست و سپس مرد همسایه به نام محمود وحشت‌زده از خانه فرار کرد. همسایه‌ها وارد خانه او شده و با جسد غرق در خون مهرناز روبه‌رو شدند. با تماس همسایه‌ها پلیس به محل جنایت آمد و جسد زن 35 ساله به پزشکی قانونی منتقل شد. بررسی‌های پلیس آنها را به اینجا رساند که محمود به‌دلیل اعتیاد از مدت‌ها پیش با همسرش درگیر بود. در حالی‌که پلیس هنوز نتوانسته بود ردی از قاتل متواری پیدا کند، یک تماس تلفنی در تبریز ماموران را به قاتل رساند. مردی در تماس تلفنی‌ گفت پرایدی روبه‌روی پارکینگش پارک شده و نمی‌تواند خارج شود. ماموران هم پلاک را استعلام کردند و متوجه شدند خودرو چند روز قبل در تهران سرقت شده بود.
چون خودرو مقابل هتل پارک شده بود، ماموران با تحقیق از کارکنان متوجه شدند خودرو متعلق به یکی از مسافران هتل است. مسافر که همان محمود بود، بازداشت شد و گفت به خاطر اثرات مواد، پراید را سرقت ‌کرده است. پلیس در اتاق محمود یک قبضه سلاح پیدا و او هم به قتل همسرش اعتراف ‌کرد. محمود در بازجویی‌ها گفت تحت تاثیر شیشه فکر می‌کرد همسرش دیگر به او علاقه ندارد و برای همین همسرش را کشته است. او صحنه جرم را بازسازی و پس از صدور کیفرخواست در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع‌کرد.

در جلسه دادگاه که به ریاست قاضی بابایی برگزار شد، پدر مهرناز درخواست قصاص‌ کرد و گفت: «اعتیاد دامادش از چهار سال پیش شروع شده بود و برای همین با دخترم اختلاف داشتند. دخترم می‌خواست جدا شود، اما محمود قبول نمی‌کرد. او حتی شوهرش را برای ترک اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد برد. روز سیزده‌بدر که دور هم بودیم محمود گفت این آخرین بار است که دور هم جمع می‌شویم و از قبل نقشه قتل دخترم را کشیده بود. من ‌گذشت نمی‌کنم و باید تاوان جنایتش را بدهد.» مادر مقتول هم گفت: «به هیچ عنوان از خون دخترم که بی‌گناه کشته شده، گذشت نمی‌کنم.»

پسر بزرگ مهرناز اما گفت نمی‌خواهد پدرش را از دست بدهد و بدون دریافت دیه‌ گذشت می‌کند. پدر محمود هم که قیم دو نوه‌اش است، گفت از طرف دو نوه‌اش اعلام ‌گذشت می‌کند.
 پس از آن محمود به اتهام قتل، خرید و حمل اسلحه، سرقت مسلحانه پراید و سرقت اموال داخل آن و تخریب خودرو از خود دفاع‌کرد و گفت: «من حال عادی نداشتم و تازه مواد مخدر را ترک کرده بودم اما چند روزی بود دوباره مواد مصرف می‌کردم. شیشه به من نمی‌ساخت و دچار توهم می‌شدم و به همین دلیل مدام با همسرم درگیر بودم. حتی همسرم سر همین موضوع چندبار قهرکرده بود اما من حاضر به جدایی نبودم. آن روز، وقتی دختر و پسرم به مدرسه رفته بودند، سر ترک مواد مخدر با همسرم درگیر شدم. او می‌خواست لباس‌هایش را بپوشد و از خانه بیرون برود که با هم درگیر شدیم. من اسلحه را دو هفته قبل از این ماجرا خریده و در خانه پنهان کرده بودم. می‌خواستم همسرم را بترسانم که ناخواسته یک تیر شلیک شد و به سر او برخورد کرد.»

محمود در مورد نحوه تهیه اسلحه گفت‌که با فروختن سیمکارتش اسلحه را به قیمت چهار میلیون تومان از مرد معتادی خریده است. اتهام بعدی او سرقت مسلحانه خودرو بود که محمود گفت اسلحه را سمت راننده گرفته و با شلیک تیری خودرو را سرقت کرده بود.
او در ادامه جلسه دادگاه با پشیمانی ‌گفت همسرش زن خوبی بود و بی‌دلیل با او درگیر شد و فقط برای ترساندنش روی او اسلحه کشید. وقتی دفاعیات محمود تمام شد، پدر مهرناز گفت: اگر هوش و حواس‌اش سرجایش نبود چطور فرار کرد و بعد هم با بستگانش تماس ‌گرفت تا دخترش را از مدرسه به خانه برگردانند. او با نقشه دخترم را کشته است و برای همین قصاص می‌خواهم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.