نسخه Pdf

خاطره‌بازی با نوستالژی دهه60

خاطره‌بازی با نوستالژی دهه60

​«زمانی برای طنازی» پرتره علیرضا جاویدنیا، بازیگر و گوینده رادیو و تلویزیون ساخته ابوالفضل توکلی است.

توکلی در این باره گفت: این مستند تابستان ۱۴۰۱ در ۵۲ دقیقه تولید شده و به فصل‌های مختلفی از زندگی این هنرمند پرداخته است. او گفت: زمانی برای طنازی در رادیو ارگ، ساختمان شهدای رادیو و در محل تولد ایشان محله ری تصویربرداری شده است و هنرمندانی مثل فاطمه نیرومند از مجریان با سابقه رادیو، شوکت حجت صدا‌پیشه پیشکسوت، نسرین زارع و خانم شیرین سپه‌راد ما را همراهی کردند.
این کارگردان درباره نام‌گذاری این مستند گفت: جاوید‌نیا کارهای مختلفی در کارنامه‌اش دارد اما اوج فعالیت و شهرتش از اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 است که در شرایط بد اجتماعی که مردم نیاز بیشتری به شادی داشتند، با هم‌نسلان‌شان تلاش می‌کردند خنده بر لب آدم‌ها بیاورند. ایشان بسیار مردمدار و معتمد هستند و در بخشی از فیلم می‌بینید که مردم در محله قدیم ایشان موضوعات‌شان را با این هنرمند در میان می‌گذارند تا با مسئولان مطرح کند و این نشان‌دهنده اعتماد اهالی به ایشان است. 
توکلی گفت: جاویدنیا دوستی صمیمانه‌ای با مرحوم منوچهر نوذری و در بسیاری برنامه‌ها مثل «صبح جمعه با شما» و «راه شب» همکاری کرده است. یکی از ویژگی‌های شاخص این هنرمند تیپ‌سازی‌هایش در همین برنامه‌هایی مثل «جدی نگیرید» است، تیپ‌هایی که از جامعه برداشته و به‌خوبی به خود مردم انتقال داده است.  این مستند برای اولین بار نوروز امسال روی آنتن شبکه مستند رفت.
ضمیمه نوجوانه