ثبات در نرخ بهره بانکی چین

ثبات در نرخ بهره بانکی چین

بانک خلق چین(PBoC) تصمیم گرفت که نرخ اصلی وام یک‌ساله خود(LPR) را بدون تغییر نسبت به جلسه قبلی سیاست پولی خود در 3.65درصد نگه دارد.

این تصمیم بانک چین مطابق با انتظارات تحلیلگران بود. بانک مرکزی اعلام کرد نرخ اصلی وام پنج‌ساله 4.30درصد بود. این دو نرخ کلیدی اکنون برای ۹ ماه متوالی بدون تغییر باقی مانده‌ است.

کاهش تولید نفت روسیه
پالایشگاه‌های نفت روسیه در ماه می به‌دلیل تعمیرات فصلی، نفت کمتری پالایش کردند اما کاهش عرضه به این تاسیسات، آن‌قدر نبود که ثابت کند این کشور وعده کاهش تولید را به‌طور کامل اجرا کرده است. کرملین اعلام کرد برای حمایت از قیمت نفت، تولید نفت را از سطح فوریه، به میزان ۵۰۰هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه بیان کرد که ماه میلادی جاری این هدف محقق شد اما از آنجا که آمار نفت این کشور محرمانه شده است، ارزیابی سطح تولید فراتر از اظهارات مقامات رسمی دشوار بوده است. افزایش صادرات نفت از بنادر روسیه، این ادعاها را مورد تردید قرار داده است و آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته برآورد کرد که این کشور به کمتر از نیمی از محدودیت‌های متعهد شده در زمینه تولید نفت عمل کرده است.یک منبع آگاه از این اطلاعات گفت: پالایشگاه‌های روسیه میانگین تولید روزانه خود را از اول تا ۱۷می، به 5.34میلیون بشکه کاهش دادند.

آمار
بانک مرکزی انگلیس، اوراق قرضه به ارزش ۷۷۰ میلیون پوند را در ماه گذشته فروخت.