رونمایی از «دلیل آفتاب» همزمان با آزادسازی خرمشهر

رونمایی از «دلیل آفتاب» همزمان با آزادسازی خرمشهر

مستند «دلیل آفتاب» به کارگردانی علیرضا محمدی، کاری از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) امروز سوم خرداد همزمان با فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت در سینما فرهنگ رونمایی می‌شود.

این مستند، روایتی مستدل با موضوع آغازگری جنگ تحمیلی درباره سؤالات و شبهاتی است که از سوی دشمنان با هدف تخریب و عناد برای نسلی که دوره امام خمینی (ره) را درک نکرده، مطرح ‌شده است.در بخشی از آغاز گفتار متن این مستند آمده است: « جنگ هشت ساله عراق و ایران موضوعی نیست که رنگ فراموشی بگیرد و از یاد برود، سرفصل مهمی در تاریخ عراق، ایران و منطقه و طولانی‌ترین جنگ در دهه هشتم قرن بیستم است؛ جنگی که بین دو کشور مسلمان با اکثریت جمعیت شیعه صورت گرفت. این قضیه را به‌عنوان یک پدیده مرکب از زوایای مختلف ‌باید نگریست، بدیهی است که هر جمعیت، حزب  یا گرایشی کوشیده است از زاویه‌ دید خود جنگ را تفسیر و نتیجه‌گیری کند».
مستند دلیل آفتاب به کارگردانی علیر‌ضا محمدی، محصول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) امروز سوم خردادمصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولان، هنرمندان و فرهیختگان ساعت ۲۰ در سینما فرهنگ رونمایی خواهد شد./ ایسنا