افزایش صادرات تراشه به چین

افزایش صادرات تراشه به چین

طبق جدیدترین آمار گمرک چین، این کشور در ماه آوریل دستگاه‌های تولید تراشه به ارزش ۴۰۷ میلیون دلار از سنگاپور وارد کرد که بالاترین میزان از ماه آگوست بود و نسبت به ماه مارس، 9.6درصد افزایش داشت و برخلاف روند گسترده کاهش صادرات نیمه‌رسانا به چین بود.

در‌مجموع واردات دستگاه‌های تولید تراشه به چین در آوریل، ۲۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود. صادرات تراشه‌های مدار مجتمع از سنگاپور به چین در آوریل، در قیاس با مارس، 3.5درصد افزایش یافت. سایر صادرکنندگان بزرگ آسیا شاهد کاهش صادرات تراشه به دومین اقتصاد بزرگ جهان بودند.

کاهش تورم روسیه
میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه در مجمع تجاری شانگهای گفت که تورم در روسیه تا ماه می به کندی ادامه یافته است و اشاره کرد که این شاخص در حال‌حاضر، پایین‌ترین میزان در اروپاست. میشوستین گفت که در اوایل ماه می، تورم نسبت به مدت مشابه سال قبل به 2.3درصد کاهش یافت و این کمترین رقم بین تمام کشورهای اروپایی است. این شاخص پس از کاهش شدید به 3.51 درصد در ماه مارس از 10.99 درصد در فوریه به ریزش خود ادامه داد و در حال حاضر بسیار کمتر از هدف 5 درصدی دولت برای سال است. سوئیس در ماه آوریل 2.6درصد تورم را ثبت کرد که پس از روسیه دومین نرخ پایین تورم است. بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه، آلمان، شاهد رشد قیمت‌ها با نرخ 7.2درصد، فرانسه 5.9درصد و ایتالیا با 8.2درصد بود و تورم سالانه برای منطقه یورو 7 درصد ثبت شد. میشوستین همچنین اعلام کرد نرخ بیکاری روسیه به 3.5درصد کاهش یافته است.

آمار
قیمت نفت در پی کاهش ذخایر آمریکا و هشدار وزیر انرژی عربستان به سفته‌بازان که دورنمای کاهش بیشتر تولید اوپک‌پلاس را برانگیخت، در معاملات روز چهارشنبه بیش از یک دلار افزایش پیدا کرد.