1.350.000.000.000 تومان

دستمزد پیشنهادی الهلال به مهدی طارمی

1.350.000.000.000 تومان

نشریه مطلع و آگاه آبولا پرتغال، در شماره روز گذشته خود فاش کرد ثروتمندترین باشگاه قاره آسیا یعنی الهلال عربستان، پیشنهادی 27میلیون یورویی(1350 میلیارد تومانی) به مهدی طارمی و مدیر برنامه‌هایش ارائه داده است!

رقمی شگفت‌انگیز که می‌تواند حتی بازیکنان نامی اروپایی را هم وسوسه کند. الهلال قصد دارد این رقم را برای سه فصل (یعنی هر فصل 9 میلیون یورو) به مهدی پرداخت کند و برای گرفتن رضایتنامه او هم، 10 میلیون یورو به باشگاه پورتو بدهد. فصل گذشته طارمی با پیشنهادهای زیادی از سطح قاره اروپا مواجه شد اما باشگاه پرتغالی اعلام کرد در ازای دریافت 20 میلیون یورو، رضایتنامه این بازیکن را صادر می‌کند، بنابراین بعید به نظر می‌رسد آنها با پیشنهاد اولیه باشگاه الهلال موافقت کنند. 
پورتو برای مهدی دو نقشه دارد؛ اول این‌که او را بفروشد و سود زیادی کند و دوم این‌که قراردادش را دو فصل دیگر تمدید کند. به نظر می‌رسد احتمال اول به وقوع بپیوندد بنابراین آنها می‌خواهند حداکثر پول را از فروش مهدی به جیب بزنند. اگر پورتو حاضر بود 10میلیون یورو از این انتقال بگیرد، با جدایی او در تابستان گذشته موافقت می‌کرد. آبولا دیروز نوشت باشگاه الهلال از خرید طارمی منصرف نمی‌شود و قصد دارد هر طور شده این معامله را انجام دهد.  در حال حاضر باشگاه‌هایی چون سویا اسپانیا و مارسی فرانسه هم به جذب مهدی علاقه دارند ولی اگر قرار باشد او در این سطح پیشنهادی دریافت کند یا در پورتو می‌ماند یا به الهلال می‌رود. مهدی در حال حاضر در باشگاه پورتو سالانه 2 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد و قاعدتا پیشنهاد باشگاه عربستانی برایش وسوسه‌انگیز است. 
با حضور کریس رونالدو در فوتبال عربستان، حالا ستاره‌های زیادی به حضور در این کشور ترغیب شده‌اند. باشگاه الهلال برای این‌که از النصر عقب نیفتد، قصد دارد تیمی نجومی با حضور ستاره‌ها ببندد. در روزهای گذشته رسانه‌های مختلفی در سراسر جهان به ویژه در اروپا از احتمال توافق و انتقال لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی به این لیگ خبر داده‌اند. به طور قطع اگر مسی به عربستان برود، نه تنها طارمی که ستاره‌های بزرگتر از او با اولین پرواز به این کشور می‌روند. روز گذشته کریستیانو رونالدو ستاره النصر هم با مشاهده این تحرکات به رسانه‌ها گفت: «لیگ عربستان در حال قوی‌تر شدن است و سال آینده بهتر خواهد شد. فکر می‌کنم یکی از پنج لیگ برتر جهان شود، اما زمان می‌برد. جذب بازیکن و تقویت زیرساخت‌ها به این هدف کمک خواهد کرد. من به پتانسیل این کشور اعتقاد دارم.» 
بنابراین دور از ذهن نیست که مهدی طارمی هم سر از عربستان در بیاورد. او که در لیگ پرتغال با زدن 100 گل به سقف فوتبالی خود رسید، با پورتو به جمع 4 تیم برتر قاره اروپا رفت، همراه این باشگاه به قهرمانی لیگ رسید و به احتمال فراوان امسال دومین آقای گلی خود را هم کسب می‌کند. 


حسین خلیلی - گروه ورزش