دوست دارم نقش‌هایم حرفی برای گفتن داشته باشد

محمد شیری در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

دوست دارم نقش‌هایم حرفی برای گفتن داشته باشد

محمد شیری با نقش‌های متعددی، از سالارخان «شب‌های برره» و ناظم مدرسه «دردسر والدین» تا فرخ سریال «چارخونه» و سرهنگ کلانتری «ساختمان پزشکان» خنده بر لب تماشاگران تلویزیون آورده و آنها را با خود همراه کرده است. او آخرین بار تابستان۱۳۹۸ با سریال «دوقلوها» روی آنتن تلویزیون بود و در چند سریال نمایش خانگی ایفای نقش کرده است.

این بازیگر کهنه‌کار تلویزیون وسینما از چندی پیش در بیمارستان بستری شده است. به همین دلیل بااو گپی کوتاه داشتیم که‌ می‌خوانید.
محمد شیری بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در گفت‌وگو با جام‌جم درباره وضعیت خود در بیمارستان توضیح داد: متاسفانه خونریزی داشتم و به بیمارستان آمدم. خدا را شکر درحال حاضر بهتر هستم و امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم. دکتر هم به من گفت که بهتر است در منزل استراحت کنم. البته در این مدت دوستان می‌خواستند به ملاقات بیایند که به آنها گفتم به دلیل بیماری‌های عفونی در بیمارستان بهتر است نیایند. 
وی ادامه داد: قبل از آن‌که به بیمارستان بیایم چند روزی در سریال ناریا به کارگردانی جواد افشار بازی کردم که دوستان از من خواستند که درباره نقش‌ام نگویم چون کار مراحل تصویربرداری را طی می‌کند. دوست دارم در آثاری بازی کنم که به لحاظ قصه، حرفی برای گفتن به مخاطب داشته باشد. به همین دلیل سخت انتخاب می‌کنم و شایدهمین سختگیری‌ها باعث شد کمتر حضور داشته باشم. ازسوی دیگر وقتی مردم در کوچه و خیابان مرا می‌بینند، مرتب درباره مشکلات‌شان حرف می‌زنند یا در شبکه‌های مجازی از مشکلات طرح‌مساله می‌کنند. 
در مجموع مشکلات کنونی جامعه کم نیست و بهتر است سازندگان آثار نمایشی به سمت ساخت آثاری بروند که آیینه جامعه باشد و مردم بتوانند با تماشای آنها خودشان و مشکلات‌شان را ببینند.   این هنرمند بیان کرد: در واقع می‌توانیم در قالب ساخت آثار با کیفیت، کارهایی بسازیم که هم برای مردم باورپذیر باشد و هم این‌که آنها را جذب کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.