همدلی جریانات سیاسی، زمینه بسیاری از اقدامات در کشور است

همدلی جریانات سیاسی، زمینه بسیاری از اقدامات در کشور است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این‌که «همدلی جریانات سیاسی، زمینه بسیاری از اقدامات در کشور است» افزود: از نکات مهم دهه فجر امسال، توجه به انسجام ملی است. همه افراد با هر سلیقه سیاسی و هر انگیزه‌ای که به انقلاب و امام عشق می‌ورزند، صاحب این ایام هستند.

رئیس‌جمهور آشکار شدن ماهیت ظالمانه نظم و ساختار فعلی حاکم بر جهان را از دیگر آثار مقاومت ظفرمند فلسطینیان در برابر جنایات رژیم‌صهیونیستی و حامیان غربی‌اش برشمرد و گفت: این موضوع نیز یکی دیگر از جلوه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است و همواره در شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر ظالمانه بودن نظم جهانی فعلی تاکید می‌شد. وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات در اسفندماه امسال به فاصله اندکی از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین جلوه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی توجه به اراده مردم است. جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته همواره بر مبنای اراده و خواست مردم اداره شده و اساسا توجه به اراده مردم در این سرزمین مولود انقلاب اسلامی است. رئیسی با اشاره به هجمه سنگین رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، جهاد تبیین را از ابزارهای مهم مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن دانست و بیان کرد: دشمن به‌دنبال رکود اقتصاد کشور بود اما امروز شاهد آن است که رشد اقتصادی کشور از 4/0 درصد در ابتدای دولت سیزدهم به بیش از ۴درصد رسیده و طبق گزارش مرکز آمار ایران روند رشد اقتصادی در در شش‌ماهه اول امسال نیز تداوم داشته است.

دوازدهمین همایش بین‌المللی «غزه؛ نماد مقاومت» برگزار شد
دوازدهمین همایش بین‌المللی «غزه؛ نماد مقاومت» به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین با پیام اختصاصی سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان آغاز به کار کرد.در این همایش چند نفر از رهبران جبهه مقاومت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین سخنرانی کردند. همایش امسال در حالی برگزار شد که عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی و تشدید جنایت فجیع رژیم غاصب اسرائیل، شمارش معکوس برای نابودی این غده سرطانی را سرعت بخشیده و مقاومت بی‌نظیر مردم مظلوم و مقتدر غزه جهانیان را شگفت‌زده کرده است. ۲۹ دی‌ماه سالروز شکست رژیم‌صهیونیستی از مقاومت فلسطین در جنگ ۲۲روزه غزه (در سال ۲۰۰۹) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام «روز غزه» نام‌گذاری شده و به همین مناسبت «جمعیت دفاع از ملت فلسطین» در سال‌های گذشته همایش غزه، نماد مقاومت را برگزار کرده است.

جنبش عدم تعهد صدای ملت‌های مستقل جهان است
 معاون اول رئیس‌جمهور که به‌منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به اوگاندا سفر کرده است، گفت: جنبش عدم تعهد صدای ملت‌های مستقل جهان است و اکنون بخش مهمی از توجه قدرت‌ها به سمت تصمیم‌ها و روندهای شکل‌گرفته در میان ائتلاف‌های موجود در جهان در حال توسعه است.معاون اول رئیس‌جمهور ایجاد یک نظم نوین صلح‌محور با شعار «امنیت برای همه، ناامنی برای هیچ‌کس» را ضروری دانست و از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواست تا از پایان اشغال، بازگشت آوارگان و همه‌پرسی عمومی برای ایجاد صلحی پایدار و عادلانه در فلسطین حمایت و کشتار مردم غزه توسط رژیم‌صهیونیستی را محکوم و متوقف کنند. مخبر در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که با حضور سران و مقامات عالی کشورهای عضو این جنبش برگزار می‌شد، هرگونه اقدام فلسطینیان تحت اشغال را حق ذاتی آنها برای مقاومت به هر وسیله ممکن دانست و تلاش رژیم‌صهیونیستی و حامیان غربی‌اش را برای معرفی این مبارزه مشروع به‌عنوان اقدامی تروریستی، فاقد وجاهت قانونی و یک خدعه و فریب دانست. وی همچنین تحریم‌های یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای دیگر را نمونه‌ای آشکار از تروریسم اقتصادی معرفی و صراحتا اعلام کرد: ملت‌های مستقل و آزاده جهان زور، تحمیل و تحقیر را نمی‌پذیرند. تاکید برتعیین سازوکارهای امنیتی مشترک، توسعه ساختارهای حمل‌ونقل، حفظ محیط‌زیست و ایجاد شبکه‌های نوینی ازهمکاری‌های فراگیر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وهمچنین آمادگی کامل جمهوری‌اسلامی‌ایران برای همکاری جهت تحقق منافع پایدارهمه کشورهای منطقه، ازدیگرمحورهای سخنرانی معاون‌اول رئیس‌جمهور در این اجلاس بود.