روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌برتر

روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌برتر

۱۸مرداد۱۴۰۲سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ‌برتر و لیگ یک، روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول مسابقات را ابلاغ کرد.

این نامه پیش از شروع مسابقات لیگ‌برتر به باشگاه‌ها از طریق اتوماسیون اداری ابلاغ شده بود. بر اساس این ابلاغیه به باشگاه‌ها اعلام شد که از این فصل مسابقات و در حالت رقابت رو در رو مابین دو تیم، قانون گل زده بیشتر در خانه حریف در شرایط برابر که پیش از این به صورت دو برابر اعمال می شد محاسبه نمی‌شود. یعنی اگر امتیاز دو تیم برابر باشد، ابتدا بازی رو در روی دو تیم ملاک قرار می‌گیرد. در صورتی که دو تیم در این آیتم از لحاظ امتیاز و تفاضل گل برابر باشند، گل زده بیشتر در خانه حریف معیار ارزیابی نیست.معیار بعدی برای تشخیص برتری تیم‌ها تفاضل گل در مجموع مسابقات است و پس از آن گل زده بیشتر و اگر تمام این آیتم‌ها برابر باشد، برگزاری بازی مستقیم در زمین بی طرف با رعایت قوانین حذفی ملاک تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول می‌شود. 

بیرانوند به بازی جام حذفی می‌رسد؟
زمان احتمالی بازگشت سنگربان پرسپولیس به ترکیب اصلی سرخ‌هامشخص شد.علیرضا بیرانوندکه درفیفا‌دی قبلی همراه با تیم‌ملی مصدوم شد، در انتهای هفته جاری بار دیگر از مچ دست راست خود عکس خواهد گرفت تا میزان موفقیت روند درمانش مشخص شود. این دروازه‌بان در تلاش است تا بعد از باز کردن گچ دست تمرینات تخصصی خود را از سر بگیرد و دوباره در فرم ایده‌آل خود قرار گیرد. به نظر می‌رسد او می‌تواند در دیدار با آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی سرخ‌پوشان را همراهی کند.گفتنی است پرسپولیس هفتم اردیبهشت ماه در رقابت‌های جام‌حذفی به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت. بیرانوند به دنبال اتفاقات رخ داده در دیدار برگشت سرخ‌پوشان برابر حریف اراکی خود در تلاش است که در دیدار جام حذفی جبران مافات کند.