نَقد

نَقد


محمود رضاخانی‌كرمانشاهی، محقق، نویسنده، پژوهشگر و فارغ‌التحصیل رشته سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری كتاب ادعا کرده فیلمنامه سریال پس از باران از او سرقت شده است. این نویسنده كه رمان تگرگ از آثار اوست، بیان كرده:
اولین كاری كه ارائه دادم، فیلمنامه «آخرین شمشیرزن ایران» بود كه به زندگی لطفعلی‌خان زند پرداخته بود و بعدها تبدیل به كتاب شد. قصدم از نگارش این فیلمنامه و ارائه آن هم این بود كه به جامعه خود ما در آن اوج انقلاب به علاوه جامعه جهان انتقال بدهم و بفهمانم كه گویش، پوشش و آرایش ما این است.
بعد از آن در قسمت فنی سینما و فیلمسازی مشغول شدم و بعد از چند وقت كه تصمیم گرفتم در حرفه اصلی خودم، یعنی كارگردانی فعالیت كنم، محیط برای من فراهم نشد و گوشه‌گیر شدم. در همین اثنا شروع به نوشتن فیلمنامه كردم كه نمونه‌های خط آن هنوز هست.
تنها فیلمنامه چاپ شده من همان آخرین شمشیرزن ایران بود. یكی از فیلمنامه‌هایم به واسطه اشخاصی كه نمی‌شناسم و نمی‌دانم چطور از سریال «پس از باران» سردرآورد؛ در حالی كه من هیچ یك از اعضای فیلم را ملاقات نكرده بودم و اصلا نمی‌شناختم.
 می‌خواستم فریاد بزنم شما كه فیلمنامه من را دزدیدید، لااقل اصل آن را می‌دزدیدید. چرا این فیلمنامه را به پس از باران تبدیل كردید؟
 داستانی كه در كرمانشاه، كردستان و لرستان می‌گذشت و جنایاتی كه از زمان قاجار تا پهلوی دوم بر سر مردم آمده بود را در آن سناریو گنجانده بودم به رشت كشاندند و با نام پس از باران به مردم ارائه شد؛ كه از این كار خیلی ناراحت و
آزرده شدم.